• isle of dreams
    itü sözlük yazarlarına özel %20 indirimli biletler için son tarih 19 temmuzkayıt ol
  • videolar

  1. tanrı, adem ile havva yı cennette yasak elmayı yedikleri için, cenneten kovdu.

    neydi o yasak elma?.. cinsel yakınlaşma..

    peki ne tarz bir yakınlaşmaydı bu..?
    el ele tutuşmak mı..
    öpüşmek mi..
    sevişmek mi..
    yoksa aklından bazı fantaziler geçirmek mi..

    sonunda ne oldu?
    tanrı cennette böyle şeyler yapılmasının yasak olduğunu bildirdi; onları dünyaya gönderdi.
    neden? acaba burada yaptıkları hatayı dünyada yapsalar bir ceza verilmeyecek miydi? yani layık oldukları yer dünya mıydı?

    ve aynı tanrı insanlığa gönderdiği kitaplarda da "zina" yı hep haram kıldı..

    cennette de haramdı..

    madem neden insanlar cennette değil de dünyada?
    milyarlarca yıl önce yenilmiş bir haltın suçlusu olarak mı..? yoksa yenilen haltın ürünü olarak mı..?

    ancak adem ile havva dünyada da devam ettiler "yasakları delmeye".. hatta insanların "hazreti" önadıyla söylediği birsürü sonuçları oldu bu yasakların..

    cennette yasak olan dünyada zaruri miydi yoksa..?

    öyleyse neden tüm kitaplarda "zina" haram kılındı..

    dünyada 2 varlığa "anne" ve "baba" sıfatlarını yakıştırıyoruz. sadece 2 tanedir bunlar. çok özeldirler.
    peki neden ?
    bana hayat vererek beni var ettikleri için mi? yoksa kaldıkları yerden devam etmem için bana yasak delme yolu öğrettikleri için mi..?

    ilk hücrelerimin oluştuğu anda annem ve babam bana kötü örnek olmuş olmuyorlar mı..? yoksa beni var ettikleri için kutsal kitaplarda yasaklanan kutsal bir görevi yerine getirmenin huzuru içindeler mi..? annem ve babam, daha ben çok küçücükken bana örnek oldukları bu "suç" un ortakları mı? bu benim yükümü hafifletir mi..?

    peki ben 10 yaşına kadar zararsız (!) bir çocukken beni belli bir andan sonra yasak şeyler düşünmeye programlamış gözüken tanrı da bu suça ortak olmaz mı?

    bu, başlarda tok olan bir köpeğin yanına koca bir dilim biftek bırakıp çarşıya alışverişe çıkmak; geldiğinde de biftek i yerinde hayal etmek değil midir..?

    ne kadar gerçekçi bir hayal..? "köpeğe" suç yüklemeyi amaç edinmiş bir eylemden farklı birşey mi?

    gibi soruları akla getireç
  2. kur'an-ı kerim'de sadece ağaçtan bahsetmektedir. ağacın armut mu yoksa elma mı olduğu belirtilmemiştir. elmayı yeriz dünyada zaten. niye yasak olsun ki. belki ayva olması daha muhtemeldir diyeceğim* ki o da olmaz. cennet yasaklar mekanı değildir. o halde bunun bir sembol olduğu ortaya çıkmaktadır. muhakkak bir hakikati vardır, yani kendisine yaklaşılması yasak olan bir ağaç vardır fakat bu anlatım bize daha önemli mesajlar vermektedir. allah kimseyi elma yedi diye cennetten kovmaz. bir kere şu gerçekleri bilmemiz gerekir;

    -cennetten kovulma kötü bir olay değildir. insanı biricik kılan özellik onun günah işleyebilmesidir. ne melekler ne de allah'ın yarattığı başka varlıklar günah işleyemezler. bu yüzden allah'ın rahman ve rahim isminin tek mazharı insanda tecelli eder.

    -adem cennetteyken, allah'ın kendisine öğrettiği tüm isimlerin ( ki bu isimler masa, sandalye, maç bileti değil allah'ın isimleridir. ) anlamlarını henüz tam olarak kavramış değildi. güzellik ve rahmet isimlerini biliyordu çünkü bu isimlerin tecelli yeri cennettir fakat celal ( kızgınlık ) ve gazap isimlerini bilmiyordu. bunları öğrenebilmek için yeryüzüne, allah'ın kahır evine inmesi gerekiyordu. kur'an'da bahsedilen "biz o emaneti yerlere göklere sunduk ama hiç birisi kabul etmedi " anlamına gelen ayetteki "emanet" işte bu isimleri öğrenebilme cesaretidir ki o bir avuç toprak olan adem'de yani bütün olarak "insan" cinsinde mevcuttu.

    -allah zaten kur'an'da "yeryüzünde" bir halife yaratacağını söylemiştir. cennette değil...evet, bu kadar basittir. allah abesle iştigal etmez. bu yüzden adem'in allah'ın emrine karşı gelmesi gerekiyordu ki o yasak ağaca yaklaştı.

    buradan çıkan sonuç, hem adem hem de havva cenneten çıkacaklarını biliyordu. ancak bunun hikmetini onların evlatları olan bizler kavrayamadık. allah binlerce peygamber gönderdi ama nafile...o yasak meyveyi yiyen adem değil bizdik aslında.
  3. sezen aksu'nun tahminen 2008'in başında çıkacak olan albümünün hitlerinden olacak parçası..şuan için sözleri yazmak gerekirse:
    benim pek kırılgan takıntılı olmaz aşkım
    sabır öğrendim sayende biz neleri aştık
    böylesine benzemez imkansız iki insan
    sırılsıklam körkütük kanunsuz iki şaşkın
    yasak elmam, günahın mayhoş tadından geçemedim hic
    deli goncam, ayibim sana paha bicemedim hic
    bilirim ki kavusmak degildir ask kavusamamak
    sari hurmam, nefesini nefesime doya doya cekemedim hic
    su akar yolunu bulur
    ödülde cezada kabul
    ölüm gibi dogum gibi
    ol de olur
    yunuslar gecti bugün balıkçılarla boğazdan
    yatsıda karadenizde dinlenirler birazdan
    karşı sahilden rüzgar ve o mahur bestesi
    ağlıyoruz, attila ilhan, ben ve müjgan
  4. insan oğlunun dünyaya gönderilmesine sebep olan meyva.ayrıca günümüzde cinsel yakınlaşmayı işaret eden ve insanoğlunun yüzyıllardır yemekten asla vazgeçmediği ve bundan sonra da vazgeçmeyeceği meyva.
  5. show tv de yeni başlayacak olan dizi. klasik yazlık dizilerden biri işte. tek farkı assos da geçirdiğim bi gece de nereye gitsem orda çekim yapacakları tutarak bi rahat vermeyen dizi olmasıdır. aile çay bahçesini iki dakikada meyhaneye çevirmelerini hayretle izlediğim ekibe sahiptir ayrıca.

    edit: yasak elma değilmiş zoraki kocaymış benim bahsettiğim dizi. yasak elma ekibi de aynı tarihlerde assos da çekim yapıyordu. behramkale nin ordaki ekip yasak elma ekibi assos da meyhaneye cevirenler zoraki koca ekibiymiş. çok lazımdı neyse