belki ilginizi çeker
  1. · bazen ne yaparsan yap olmuyor bazen
  2. · wulfgar ve sean penn okumayı istemek
gündem
  1. · annelerin yakışıklı anlayışı
  2. · 22 kasım 2009 galatasaray manisaspor maçı
  3. · aşk ı memnu
  4. · 2012
  5. · prison brake
  6. · nurcuların hoşuna giden şeyler
  7. · ibrahim üzülmez
  8. · bip
  9. · kktc

thedewil kadar eşit olmak istiyorum  

  1. (bkz: şukufe hoşverir/@3606390)
    başlık: şukufe hoşverir
    giri : "götünüze girsin de kurtulun mnskim."

    malum giriden sonra hakaret edilen bünyelerin ve bundan rahatsız olanların dillendirdiği söylem.

    enteresan kişilik. editör de. zaten enteresanlık da burada ya. sıradan bir yazar dese gelip geçici dersin, salla dersin geçer gider. yakında uçar nasıl olsa diye için bir yandan rahat olur. ama adam editör yahu. bir şekilde burada adalet dağıtacak ve düzen koyacak kişilerden. ama durum göründüğü gibi bir çıkmaz sokak...

    şimdi insan böyle durumlarda normalden daha çok üzülüyor ve karamsarlaşıyor. yetkisi olan kimselerin davranış biçimleri dehşet verici. peki bu noktadan sonra neye güveneceğiz? zatı muhteremin eleştirilerine mi, yetkisine mi? nasıl güveneceğiz? malum olay, sözlük açısından dehşet verici bir hadisedir ve önlem alınması şart. kanunsa herkese kanun! düzense herkese düzen...

    bunca format, adap, kural, yetki niçin? eşitliği sağlamak için. eşitlik sağlamakla yükümlü kimselerin tutumları bu ise, alanen hakaret bu denli kolay ise, zorbalık yetkiler tekelinde yasal hale getirilmiş ise "ben de en az onlar kadar eşit olmak istiyorum"...
    (albastropos, 20.06.2009 02:12 ~ 02:14)
  2. (mental retardasyon, 20.06.2009 02:17)
  3. (idiot, 20.06.2009 12:45)
  4. "`all animals are equal, but some animals are more equal than others`"

    "bütün hayvanlar eşittir bazıları daha eşittir"
    (asayisberkendal, 20.06.2009 13:16 ~ 13:16)
  5. en azından söz konusu yazar, yazar olarak kabul edildiği ilk günden bu güne kadar skimsonik başlıklar açmamış, skimsonik başlıklara skimsonik şeyler yazmadığı için, kısacası format dahilinde sözlüğü skmediği için önce entelijans sonra yetenek avcısı ve editör olmuş.

    merak ediyorum o skimsonik başlığa yazanlar sözlüğü güzelleştirmek için herhangi bir şey yapmışlar mı, hatalı giri giren bir yazara "şurada hatanız var, silinmesin düzeltin" temalı bir mesaj atmışlar mı da yükleniyorlar merak etmekteyim.

    hesabım kilitliydi, olanları bir okur olarak da okudum, thedewil ile hiç samimi bile olmamama rağmen anlıyorum tepkisini ve hak veriyorum ona. müzeye bakın, nice adamlar geldi buraya sözlüğü sikmek için de gittiler.
    demek ki sözlük anlamı gibi bilgi içeren şeylerden öte, skimsonik boş bilgiler ile doldurulmak isteniyor. hesabım kilitli olmasa, buna ben de o gün karşı çıkardım anında, bana da yüklenilirdi heralde sonra, siksikler edilirdi.
    (sükun, 20.06.2009 13:22 ~ 13:24)
  6. götü acıyan yazar serzenişi.

    yanlış anlaşılma olmasın. thedewil aile dostumun çocuğu, akrabam , çocukluk arkadaşım, hemşehrim, adaşım, boydaşım,kilodaşım,yaşıtım değil.

    ama geceden bu yana insanlara ısıtıp ısıtıp aynı şeyleri acındırarak anlatmanıza gönlüm razı olmuyor beyler. ararsak bir ton göte girecek bakınız bulunur. örnek olarak kayser başlıklarının altına bakın bakalım. eşcinselliğinden tutunda gevşekliğine kadar her türlü ibareyi taşıyan bakınız mevcut.

    şimdi kayser kalkıp '' bana ibne dediler silin , çaylak edin'' demiyosa, birileri kalkıp ''kaysere yapılan hata '' demiyosa , moderasyon hamle etmiyorsa bilin ki bu işte bir gayrimeşruluk yok. olsaydı zilyon tane kayser başlığından birinde patlak verirdi. haksız mıyım ? artı kayser başlıklarının altında o bakınızın kime gittiği belli. thedewilin kime sövdüğü bile belli değil. laf ortada millet lafa bakıp bakıp ağlıyo.

    hayır birde böyle kendilerini acındırıyorlar ya cinnet getiriyorum ekran başında. o değil asıl kızdığım thedewil benden önce meşhur oldu. allah kahretsin ya. oysa ben yeni otisabi olarak disko kralında boy gösterecektim. zenci gibi kalplerdeki savaşın galibi olacaktım. benden önce nasıl thedewil meşhur olur lan ?

    işin ilginci buna nasıl üzüldüysem beni teselli eden arkadaşları bile yanlış anladım kalplerini kırdım. gerçi özrümü diledim ama eskisi gibi olacağını sanmıyorum.

    neyse.

    (bkz: dağılın lan)

    ben ayar vermekten sıkıldım rasim ayar almaktan sıkılmadı nası iş anlamadım vallahi. ne değerli götün varmış rasim. tamam al götünü ben istemiyorum göt möt. senin olsun rasim götün. ama sikecem sonunda o olacak rasim.
    (jimmy, 20.06.2009 13:38 ~ 14:33)
  7. bu söyleme, sövülen bir "rütbe"nin sahibi olarak bir cevap verme hakkımın olduğu fikrindeyim.

    editörlük, apoletli olmak, rütbeli olmak, moderasyon kankası olmak, bok olmak püsür olmak değildir. bizde sizden farklı fazladan bir iki düğme çer çöp var o kadar. yeri geldiğinde format bize çatır çatır işliyor, kaldı ki, "seni format biliyorsun diye editör yaptık, yazık. çok yazık. bu hatayı nasıl yaparsın" sesleri kulağımızda yankılanarak. "olm editör bu, istediğini yazar tabi. biz uçarız ama o adamın girisini silmezler bile" diyorsanız, rica edicem uludağ sözlük'te yazın tamam? orada gammazlık mod uşaklığı gibidir adeta, neyse. açıkçası, bu kadar konuşan insanların da uludağ sözlük'le alakalı olduklarını fikrine kapılıyorum hep(öyle değillerse de ben öyle hissediyorum).

    editörlük 'apoleti'ni götümüze, pardon, omzumuza takınca bize bir haller olmuyor. bize bu yetki "formatı sikin yiğitlerim, dağılın dört bir yana" diye verilmedi; "bu adam formatı yalamış yutmuş, adı gibi biliyor, hatalı girileri iyi farkediyor, ispiyonlanmış bir giriyi değerlendirirken tarafsızlığından emin olacağımız şekilde doğru kararlar verecektir." diye verildi.

    ama gelgelelim, editörlüğü gold üyelik falan zannedenler var. ilginç.

    onu geçtim;
    ---
    - sibirya üzerindeki alçak basınç merkezi -

    orospu çocuğudur.

    (wondrous, 25.07.2004 18:04)
    @168816
    ---

    bir gün, sibirya üzerindeki alçak basınç merkezi diye bir yazar gelirse, ona da mı söz hakkı doğacak sizce?

    geç bunlaaarı. dırıdırıdırıdırımm. anaam, babaaam, geç bunlaarıı.
    (kl7mu, 20.06.2009 13:42 ~ 22.06.2009 19:01)
  8. sonuna kadar katıldığım istek. ben de thedewil kadar eşit olmak istiyorum.

    şimdi o kadar şehir efsanesi var ki, açıklama yapmaktan kendimi alamadım. sanılıyor ki, hukuken sakıncalı olabilir gerekçesine de, sözlük formatına aykırı gerekçesine de biz bakıyoruz. sanılıyor ki, editör olmak, bize hukuken sakıncalı olabilecek bir giri girmeyi yasaklıyor.

    hayır arkadaşım, yok böyle bir şey. wondrous da, moderatörler de, yazarlar da hem sözlük formatına aykırı, hem de hukuken sakıncalı olabilecek giriler girmişlerdir, gireceklerdir. eğer bir "hak" arıyorsanız, bunu yapacağınız yer yarım yamalak bilgilerle nick altları değil, moderatörler ve wondrous'a atacağınız mesajlar olacaktır.

    hukuken sakıncalı olabilecek giri, ispiyonlandıktan sonra doğrudan moderatöre, inceleyen moderatör de kararsızsa şu an adını hatırlayamadığım hukuki sorumlumuza gider. keza, gördüğünüz üzere hukuk konusunda değil editörler, konu üzerinde tecrübesi olan moderatörlerin bile kesin bir karara varması mümkün olmamaktadır. dolayısı ile, "format bilgisi" ve "hukuk" konularının farklı şeyler olduğunu vurgulayalım.

    - girdiğin giri hukuka aykırı

    * güzel bir iddia. ben hukuka aykırı olmadığını düşündüğüm için yazdım. kendimce benim de bu tür girileri ispiyonlarken kullandığım bir hukuk bilgim var, ancak editör sıfatıyla bu konu üzerinde bir şey söyleme yetkisine ve hakkına sahip değilim. eğer hukuka aykırı olduğunu düşünüyorsanız, ki sanırım bu gerekçe yapılan ispiyon dönmüş, bir moderatöre bildirir, ya da entelijans iseniz o giriyi ispiyonlarsınız. ben hukuk konusunu bilmek zorunda değil, sözlük formatı konusunu bilmek zorundayım.


    - girdiğin giri formata aykırı

    * girdiğim giri formata aykırı değil. başlıktaki kavramla bağ kuruyor. eğer bunun zıttını düşünüyorsanız da bir moderatörle temas kuruyorsunuz.


    - biz de senin kadar eşit olmak istiyoruz

    * ben de sizin kadar eşit olmak istiyorum. sizin de hukuka aykırı olabilecek girileriniz benimle aynı prosedüre giriyor, maç saatlerinde hedefi belli olan "orospu çocuğu hakem", "annesiyle ilişkiye girmek istediğim futbolcu" girilerinizi çoğunlukla ben sildiriyorum, giriler işlem için de bazen günlerce bekliyor ama kimse sizin nick altınıza sekizyüz tane yalan yanlış giri girip, sizin kadar eşit olmak istemiyor.

    es kaza, yazarında infosunda thedewil ve editör kelimeleri bulununca işler değişip haçlı seferi düzenliyorsunuz.
    (thedewil, 20.06.2009 14:10 ~ 14:22)
  9. insanı yazmak zorunda bıraktıran eşitlik talebi.

    thedewil yazdıkları itibariyle çok uzak olmadığım düşüncede bir yazar. en azından soldan yazıyor, sola dair yazıyor. dolayısıyla aslında ola ki bir yaptırım olması durumunda(ki olmayacağı kesin) yazdıklarını okumamak başta beni üzer. tıpkı sean penn gibi...tıpkı wulfgar gibi....tıpkı damlaska gibi... tıpkı daha önce atılan, atılmış değerli yazarlar gibi..

    eşitlik talebinde bulunan yazarlara dönük eleştirilere bakıldığında komikten öte trajik eleştiriler. yok adam bunca yıldır formatın kralını yazıyormuş. bunca yıldır bir tane "sikimsonik" giri girmemişmiş..yok bir çoğu müzelik olmuşmuş.. editör elbette istediğini yazar..buna kimsenin diyeceği yok. ama bir kriter var değil mi? sözlük kuralları dahilinde...ama bu biraz kenan evren anayasasına benziyor. anayasayı yap, ama kendinin yargılanmasının önüne geç.. burada da biraz böyle gördüm. yasa koyucu benim, yasa herkes için ama ben yasa için? kusura bakmayın da insanlar bu kadar çiğ değil..o kadar hazmetme kapasiteleri yok..en azından benim yok...

    otorite her zaman kuralı kendisine göre yontmasını bilir. çünkü tahakküm aracıdır ve kitleleri kendisine tabi kılmak içün sürekli kural koyar ve insanların bunlara uymalarını bekler. kendisi bu kural dairesinin dışına çıksa da otoritedir. bu dışa çıkışı isterse yeni bir kanunmuş gibi kor, isterse kendisinin buna hakkı olduğunu dayatmaya devam eder. şu pozisyonda editör kişi hala pozisyonunu koruyorsa ve eleştiriye konu olduğu yazı hala yerinde sabitse kimse kusura bakmasın ama editörlük burada gold üyelik gibi görünür bizlere...

    gerçekten merak ediyorum. acaba bir editör değil de doğrudan sıradan bir yazar yazsaydı böyle bir giriyi..gerçekten merak ediyorum durumu ne olurdu.. muhtemelen müze'de bunlardan bol örnekler vardır. ya da adı sanı duyulmamış bir çok yazar bu nedenlerden dolayı atılmıştır. aslında bu merakımın cevabı gayet açıktır.

    bir taraftan muhalif ama yönetimde olmayan ve böylesi durumlarda yönetimi eleştiren yazarları fırsatını bulduğun anda çaylak yap, daha sonra ses soluk çıkmasın, gündemleşmesin diye çaylakken uçur. öte yandan bir sanal bir karakter de olsa bir başlık altında yazılmış girilerin sahiplerinin götüne sanal karakteri sokma isteği ile yanıp tutuşan bir editör.

    hele bir de lan böyle biri yok ki niye sanal karakterler üzerinden götünüz inciniyor diyenler var ki onlar daha komik lan... oldu sen de sanalsın..adın sanın yok..şimdi nickin üzerinden sana küfürler savurmam beni kurtaracak mıdır?

    insanın kraldan çok kralcı olduğu bir zihniyette doğaldır ki işlerinin rutin seyri içerisinde seyretmesini isteyen kişi, birilerine güzelleme yapmadıkça birilerinin poposunu yalamadıkça işlerini yolunda götüremez. işini normal olarak yapsan bile birilerinin egolarını tamir etmedikçe, birinin ne kadar mükemmel olduğunu belirtmedikçe işlerin ters gider..insan bir yerden sonra o kişinin poposunu da öpmeyi kabul eder(sembolik olarak)..yeter ki o kadar kötü kokmasın..

    her neyse...sean penn ve wulfgar ve dahi damlaska ve 6. nesil yazar alımlarında uçurulan bir çok muhalif yazara da keşke bu kadar müsamaha gösterilseydi..

    aslında biraz bizde de kabahat var..herkesin eşit olduğu ama bazılarının daha da eşit olduğu bir ortamın varlığına rağmen yazıyoruz. yazmaya devam ediyoruz.. ama umudumuz kişilerin ellerinde bulunan yetkilerin, koordinasyon ve düzenlemeden öteye geçmemesidir. bu yetkilerin yerinde sabit kalmak adına kullanılmamasıdır.

    çok basit nedenlerle uçurulan bir çok yazar söz konusu iken insanlara doğrudan küfür etmeyi normal bulan insanları da garipsiyorum doğrusu. ve hiç bir şey yapılmaması şaşırtıyor beni..

    eğer eşitlik denen olgu bu ise ben vazgeçtim hakkımdan da talebimden de..
    (asayisberkendal, 20.06.2009 14:26 ~ 14:27)
  10. şimdi böyle dendi ya, bu adamın kendine has irite edici ve aşağılayıcı tavrı size üçe katlanmış olarak geri dönecek. güneş de batıdan doğacak.

    benzer bir durumda ceyyar kermit için bir şeyler yazmıştım, aynen thedewil için de geçerli (bkz: @3532742). yani tamam, formata aykırı giri girmeyecek kadar biliyordur olayı, zaten mevzubahis giri ispiyonlansa silinmez de, fakat burada rahatsız edici olan şey zaten thedewil'in formata aykırı girilerinin silinmemesi değil, bir yazarın özelliksiz ve basit giriler girmekten çekinmesine gerek kalmayacak kadar "ben aştım artık sözlük olaylarını" moduna girmesi. gerçi kendi bilir tabi, "aman yarabbi thedewil'i kaybediyoruz" diye kahrolacak halimiz yok.
    (yenisekme, 20.06.2009 15:32 ~ 15:33)
  11. geçtiğimiz 4 günde yaptığım kısa tatilimde(wondrous editör olarak verdiğim hizmetler sonrası mardan palace'a yolladı sağolsun) wondrous'un wulfgar ve sean penn'in sözlükten yollanması sonrası hediye olarak aldığı iphone'umla sözlükte gezinirken bu serzenişle çoğu zaman karşılaştım gerek thedewil başlığında gerekse de wulfgar ve sean penn okumayı istemek(buna da gelicem) başlığında. evet birkaç küçük yazarın serzenişlerini anlayabiliyordum zira ben sol görüşe yakın bir insan olarak insan eşitliği, halkların kardeşliği, toplu taşımanın beleş olması gerektiğine inanan bir insanım.

    iphone kullanıp girdim sözlüğe falan da, wondrous'un hala düzeltmedi sorunlar yüzünden oradan yazamadım yazılarımı. internet kafeden gir derseniz de internet kafe denen şeyi birkez kullanıp "abie haylayf oynayak" lafından sonra kafe olayından bucak bucak kaçan bir insan olarak gitmediğimi söyleyebilirim. yazmadım kısaca, eve sakladım. gene wondrous'un tüm entelijanslara default olarak verdiği imac'le yazıyorum şimdi bu yazıyı.

    ahahah, adama girilerce sövdünüz lan şutlansın diye. neden şutlansın be, alakalı giri bırakın silinmeyi, ispiyonlanmamış bile(rasmus ispiyonlandı dedi demin ama bulamıyor modlog). demin bizim modlogdan kontrol ettim zira. bizim modlogumuz var. şimdi ben açsam ispiklesem eminim ki silinmesin diyecek 10 tane editör(hepsi çok iyi kankamdır). ispiyon başarı oranımı düşüremem sizin için.

    adam sözlük formatı hakkında en ateşli tartışmaları yapan yazar lan. kaç kere fikren karşı karşıya geldik, düşünün yani. eminim ki benim gibi o da yazılarını yazdıktan sonra iki kez daha okuyup besmele çekiyor ve öyle basıyordur evet tuşuna. sizin gibi eylemi kişi olarak tanımlamıyordur, bkzları adam gibi kullanıyordur, üstteki girileri refere etmiyordur emin olun.

    sözlükte ayrıcalığa sahip yazar var mıdır, bunların örnekleri nelerdir falan zerre fikrim yok. bana yapılmıyor en azından. 10000e yakın girim olmasına, tonlarca ciddi giriye, tematiğe ona buna rağmen ben bile "acaba uçar mıyım ben de? gider mi yazdıklarım" diye ufka bakıp hisleniyorum. ne ayrıcalığından bahsediyorsunuz anlamıyorum ki.

    akıllı olun akıllı.
    (sycrone one, 22.06.2009 17:21 ~ 17:42)
  12. yahu, her şeyi açıklamayım istiyorum. olaylara müdahale etmeyeyim, yazsınlar ne olacak diyorum. insanlar kendi çapında thedewil kadar eşit olmak istesinler diyorum. cahille etme sohbet, küstürürsün diyorum. ama sallamaya, yazmaya devam ediyorlar. neymiş, yukarıdaki giriyi refere ediyormuşum, formata aykırı imiş.

    - beşiktaş -

    uefa kupası aslında beşiktaş'ınmış; galatasaray çalmış. hagi falan hep beşiktaş altyapısından yetişmiş. yaa işte.

    1) beşiktaş başlığındaki herhangi bir giriden bağımsız olarak anlamlı mı bu giri? evet. orada bu girinin hitap ettiği bir şey olması bu gerçeği değiştirmez. "milan baros beşiktaş'a gitmiş" içerikli bir girinin altına "milan baros'un geldiğine inanmadığım takım" yazabilirim. çünkü bu dışarıda, sokaktaki bir söylenti de olabilir ve yukarıdaki giri silinse de benim girim hala anlamlı kalır.

    2) iki çeşit refere var.

    * birisi "yukarıdaki girinin aksine", "üç numaralı giriye katılmıyorum" şeklinde yapılır. böyle bir refere mi yapmışım? hayır.

    * ikincisi de başkasının aynı başlıktaki girisini vererek: "@1 bence burası güzel bi sözlük değil" olayına girmektir, ki böyle bir refere de yok.

    gel gelelim; birileri kendi uydurduğu ilginç bir formatı benim girilerimde uygulamaya kalkınca bu "thedewil kadar eşit olmak istemek" kisvesi altına sokulabiliyor. giriniz hatalı şekilde silindiyse elinizin altındaki "itiraz" butonu seyredin diye yok. benim girim hatalı ise de buyrun ispiyonlayın. "thedewil'ın girisi hatalı ama silmiyolar" muhabbetinden vallahi bıktım.
    (thedewil, 25.06.2009 17:17 ~ 06.07.2009 20:10)
  13. bunun için ya içmeyi bırakmak, sarhoşluktan çıkmak, ya da thedewil'e de içirmek gerekir.
    (neverlander, 26.06.2009 18:58)
  14. (özellikle nick konusunda çok hassas olan yazar, 26.06.2009 19:06)

künye  ·  iletişim / şikayet / reklam  ·  sıkça sorulan sorular  ·  itü sözlük görseller  ·  itü sözlük extra  ·  itü sözlük mobil