1. türk, izmirli, laik, kemalist tayfadan olması muhtemel zihniyettir. amerikan filmlerini izleyip, orada zencilere arabada yer verilmiyormuş ama bizde böyle bir şey yok, yani bizde ırkçılık falan yok diyen insanlar var. avrupa'da futbol maçlarında seyirciler zenci futbolcular topu alınca maymun sesi çıkarıyor ama bizde böyle bir şey yok, diyorlar.

    ırkçılık sadece bu değildir.

    kürt olduğunu söylemeye utanan insanlar hala var. babam kürt ama ben kendimi türk gibi hissediyorum deme zorunluluğu hisseden insanlar var. neyin sonucu bunlar? kürtlük utanılması gereken bir şey mi? hiç değil. ama sen bu insanlara yıllarca bırak anadillerinde konuşmayı, ''ben kürdüm'' deme özgürlüğünü bile çok görmüşsün. daha okullarına aldığın çocuklara ''türküm, doğruyum...'' dedirtmişsin zorla.

    güneydoğuda bu insanlara yapılan eziyetleri bilmez bu zihniyet. askerin bu insanlara yaptığı muameleyi bilmez. ahmet kaya'ya fırlatılan çatalı unutur hemen. ırkçılık yok değil mi yani şimdi?

    hadi kürtleri geçtim. bu ülkenin cumhurbaşkanı ermeni olmakla suçlandı!! bakın suçlamaya bakın!! ermeni olmak. aman tanrım ne kadar utanç verici. sonradan bunu iftira! olduğu ortaya çıktı. meğer ermeni değilmiş. ne kadar büyük bir iftira!

    ermeni kelimesi suçlama olarak kullanılıyor. ırkçılık yok değil mi türkiye'de?

    bir kere olsun başkalarıyla empati kurun ulan. sizin hiç alevi olduğunu sır gibi saklayan bir arkadaşınız olmadı mı? onun alevi olduğunu bilmeyip, yanında mum söndü saçmalığından bahseden insanlara karşı susan, hala hiç bir şey yokmuş gibi davranmak zorunda olan arkadaşınız olmadı mı? neyin sonucu bunlar?

    bir arkadaşımın başına geldi, sarhoşken ağzından kaçırmış alevi olduğunu. ağzından kaçırmış! şu kullanmak zorunda kaldığım ifadeye bak. sanki katil olduğunu falan ağzından kaçırmış gibi. bu adam alevi olduğunun bilinmesini istemiyor. neden peki?

    ama yoook, türkiye'de ırkçılık yok. o kadar farklı millet hoşgörü içerisinde yaşıyor. ben bölücülük yapıyorum, huzur bozmak istiyorum. hiç sevmem huzuru. huzur da neymiş, ne güzel bölünelim işte.

    bu bana bölücü diyenlere gülüyorum ama en çok da benim çerkez olduğumu bile bile bunu diyenlere gülüyorum. yahu bir çerkez olarak ülkenin türk kürt diye bölünmesini isteyeyim. ne çıkarım var bundan? sadece kürtlerin, alevilerin uğradığı haksızlıklara duyarsız kalmak istemiyorum. bunlara sesimi çıkarmam için kürt ya da alevi olmam gerekmiyor insan olmam yeterli.
  2. zorunlu göçleri yapan, akabinde ırkçılığı göçen topluluklara uygulayan zihniyettir.
    sahil kesiminde artan ulusalcılığın arkasında yatan neden de bir zamanlar yerlerinden göç ettirilmiş kürtlerdir.
  3. ben türkiye'de hiçbir siyahi arkadaşımıza kötü laf söylendiğini duymadım. aksine siyahı şarkıcılar başta olmak üzere sempatiyle yaklaşırız. bu yüzden haklı bir kör zihniyettir. (başlık tarafından olumlu tanım yapmam engellendi)
    buradan negro yiyenleri kınıyorum.
  4. oldukça kördür ve o kör cahil halen ırkçılığı türklerin yaptığını zannederek sevr anlaşmasındaki haritanın birebir aynısı biçimde göç eden kişileri en derin ırkçı samimiyetiyle saldırgan biçimde üstün tutmaya devam eder.
    türkiyede ırkçılık vardır en güzel örneği istanbula 50 kişi gelip 1 tane bile kürt harici eleman almayan müesseselerdir, türkiyede ırkçılık vardır toz ticaretiyle bi yerlere gelmişlerin alınteriyle para kazananlardan üstün tutulmasına ve daha çok sömürmesine yardımcı olunulmaktadır, türkiyede ırkçılığın babası vardır ve bu ırkçılık her zaman olduğu gibi türklere mal edilirki oldukça ironiktir nitekim apo resimli tişörtler giyenler ortalıkta zevkle dolaşmaktadır ancak halen türklerin ırkçılığından dem vurulur ve bazılarına haksızlık edildiği sanılır.
    ırkçılıktan kaçınılır, kişicikler anlamını bilmediği kelimeleri ağzına alır ama bilmezler yaptıkları gerçek ırkçılığın karşısında bir gün ağızlarına gerçekten ne alırlar.

    şuan hiç bir ulus devlette etnik köken asla belirtilmez ve gerçekleşen gurupsal sorunlar kriz çıkaracak şekilde dile getirilmez. etnik kökenleri belirtmek desteklemek ayrıştırmak parçalanıp ele geçirilmek istenen bir ülkeye uygulanan kapsamlı bir plandır yeri gelir bu plana yardım fonları ve türlü köle zihniyetli embesillerle bir takım etnik çöplüklerden destek gelir, yeri gelir amacına ulaşamayan plan kılıfına uydurularak şiddetle halledilir ancak türkiye şiddet ile yıldırılamayacak olduğundandır hacı yatmaz misali yönsüz dönen çaşıtlar bu oyuna var güçleriyle destek olmaya devam ederler peki ya ne için küçük derebeyliklerini yaşatmak için fakat gerçek kör zihniyetler her zaman olduğu gibi görmez tablonun tamamını yaklaşan gerçek köleliği.
    aynı ırktan insanların birbirine ırkçılık yaptığı bir ülkede anlamsız konuları uzatarak daha çok tartışmaya atmak oldukça boş ve yersizdir. bu ülkede herkes ırkçılıktan nasibini almıştır ve daha farklıları için hiç bir şekilde hazır gözükmemektedir.

    ırkçılığı halklara yaftalamayınız. ırkçılık kişilerin tekelindedir.
  5. türkiye'de ırkçılık olmasını en çok isteyecek zihniyetin körlükle itham ettiği zihniyet. birileri biz hep eziliyoruz, öbürleri de hep eziliyor edebiyatı yaptıkça türkiye cumhuriyeti'nde yaşayan türk milletine "ben türküm" demeyi bile yasak etme noktasına geldiler. herhalde ortalıkta sürekli "a bak bu ermeni, a bak bu kürt" diye anıran birileri yok ki bu kadar çok rahatsız olmalarının sebebi nedir çözemedik? rahatsız olmalarının sebebi bu olmasın? geçmişte yaşanan sorunlar unutulmak istenirken, herkes bir ülke toprağı üzerinde kardeşçe yaşamak isterken birileri yaralarımızı deşmek ve bu bölünmüşlüğün devam etmesini istemektedir.