1. onsekizinci yüzyıl avrupasında etkili olan , italyan mimarisi , barok mimari ve fransız mimarisinin birleşimi olarak ortaya çıkan akım. ilk önce dekorasyon alanında başlayan bu akım, ondokuzuncu yüzyılda etkisini arttırıp dış cephelere de taşınmıştır. en tipik özelliği sıklıkla kullanılan deniz kabukları, c ve s şeklindeki hareketli yapıdır.

    onsekizinci yüzyılda istanbulda da başlayan mimarideki yenilik akımlarıyla birlikte osmanlı imparatorluğuna da taşınmış ve osmanlı baroğu adıyla inşa edilen binaların iç süslemelerinde kullanılmıştır.
  2. işaret parmağını bir bina
    italyan bankası'na bitişik
    uzatıp derdi burdan git
    ordan giderdim işim ne

    yokuşa kurulmuştu galata
    kulesiyse hemen şurda
    içlenir durur koca ayı
    uymuş bir gramafona

    ama yine de kıskanırdı
    çizdiğim bütün eyfel'leri
    korseli a'lar halinde
    ben paris'teyken mektuplarıma

    yine de kıskanırdı ya
    demem o değil aslında
    bir kız vardı sarışın
    hisseli bir tiyatroda

    ah şimdi bunlar rokoko
    yalnızım bir de uzaktayım
    hani ölmek içten değil
    matmazel ay da olmasa

    ..cemal süreya..
  3. küçük parçalar halinde kırılmış kakaolu ve sade petibör bisküvi, muz, elma, ceviz karışımının üzerine krem şanti dökülerek yapılan bir tatlıdır bu efendim, öyle değilse de yıllar boyunca annem tarafından fena halde kandırılmışım demektir.
  4. dondurmalı pasta.. üzerine nefis çiko sos.
    yenilecek yerler: kadıköy baylan pastanesi ve izmir alsancaktaki reyhan pastanesi
  5. istanbul'da barcelona pastanesinde yenmemesi gereken tatlıdır. yıllardır karşıyaka 06'da çikolata soslu olarak sunulan rokoko barcelona'da sade olarak gelir. gelenin rokoko olmadığını söylediğinizde de burada bu şekilde yapılıyor diyerek günü kurtarmaya çalışırlar.
  6. barok döneminin son safhasında gelişen ağdalı,süslemelerle dolu bir dekorasyon tarzıdır.sanat,mimari,mobilya,hatta müzikte var olan bu tarzın adı fransızcada 'kaya' anlamına gelen rocaille ile 'midye kabuğu' anlamına gelen coquillage 'in birleşmesinden oluşmuştur.kıvrımlı formların zenginliği göze çarpar bu akımda ve barok döneminin sertliğine karşıt olarak açık renkler,ferah atmosferler,aynalar,mücevherler kullanılmıştır.