belki ilginizi çeker
  1. · fermi paradoksu
  2. · kusursuzsanız kusur sizsiniz
  3. · epr paradoksu
  4. · ot bok paradoksu
  5. · fermi paradoksu
  6. · elma ağacının en tipik paradoksu
  7. · ali kamber vs recai pengül
gündem
  1. · mutluluk veren küçük şeyler
  2. · 22 kasım 2009 izmirlilerin pkk tepkisi
  3. · çok istenip de olunamayan meslekler
  4. · hayatında hiç star wars izlememiş insan modeli
  5. · otuz yaşına gelen kadının kendini avutma yolları
  6. · kız arkadaşı behlül ve sawyer la yatakta basmak
  7. · disko kralı
  8. · diferansiyel denklemler
  9. · terminoloji

ota boka paradoks demek  

 sayfa  / 2
  1. azıcık çelişkili gözüken her şeye paradoks etiketini yapıştırmaktır. her tuzum var diyene salatalıkla koşmaktır.

    bir şey çelişkili gözüküyor diye paradoks olmak zorunda değil abilerim. biraz altını kazıyın belki anlarsınız he?

    -bütün giritliler yalancıdır. ben de giritliyim.

    şuna bak. paradoksuna gel hele. bütün giritliler yalancı değildir belki ama sen öyle bir iddiada bulunduğun için yalancısın koçum. hani nerede kaldı paradoksun?

    fermi paradoksuymuş, sisifos paradoksuymuş, zartmış zurtmuş. gece gece kızdırmayın kafamı hepinizin paradoksunu sıradan geçiririm.
    (recai pengül, 04.06.2008 01:46 ~ 17.12.2008 00:51)
  2. (bkz: ot bok paradoksu)

    paradoksun tanımını bilmeden ahkam kesmektir. bir kuramın ilk bakışta çelişkili görünen bir yönüdür paradoks. ikinci ve sonraki bakışlarda hala çelişkili görünüyorsa ona tutarsızlık deriz ve tutarsız kuramları iş hayatında kullanmayız. dolayısıyla paradoks tanımı gereği "ilk bakışta çelişkili görünen şey"dir.

    yok ben bağırıp tükürük saçacağım diyorsanız bugün yormayın kendinizi, gidin yatın, sabah dinç kafayla saçarsınız derim.
    (ali kamber, 04.06.2008 01:52)
  3. tdk: paradoks -> çelişki.
    çelişki ise zaten tutarsızlık demektir.

    bir paradoks ilk bakışta tutarsız gözüküyorsa ama aslında tutarsız değilse paradoks değildir. alın size kıçımdan çıkmış sıcak bir ot bok paradoksu daha.

    newcomb paradoksu gerçek bir paradoksur örneğin. yorumdan değil teoriden kaynaklanır. ancak bütün giritlilerin yalancı olduğunu iddia eden giritli amca ne kadar uğraşsa da paradoks olamaz. ot bok paradoksu olarak kalır.

    tdk bir ilk bakış sözlüğü bir de ikinci bakış sözlüğü çıkarsın o zaman. madem kavramlar bakma sayımıza göre özlerini değiştiriyorlar.

    (bkz: işine geldiği gibi tanım yapmak)
    (recai pengül, 04.06.2008 01:58 ~ 01:59)
  4. tdk'dan yapıştırmacı yazarları iş başına çağırmış eylem. sorun şu ki; "ilk bakışta çelişkili" olan bir şeyin ikinci bakışta da çelişkili olabileceğini, dolayısıyla kuramı çökertecek bir tutarsızlığın tanımı gereği aynı zamanda paradoks adını alacağını anlama yeteneğinden yoksundur bu yazarlar.

    üstüne üstlük aynı yazarlar birilerini işine geldiği gibi tanım yapmakla suçlarken, sıcak şeylerin girip çıktığı kıçlarından "gerçek paradoks" gibi kavramlar da çıkarmaktan çekinmezler. pekiyi acaba tdk gerçek paradoks için ne demektedir?

    görüldüğü gibi ortada bir paradoks varsa, o da birilerinin paradoksun tanımını bile tutarsızlıklara düşmeden yapamıyor olmasından doğan paradokstur.
    (ali kamber, 04.06.2008 02:09 ~ 02:14)
  5. paradoks sözcüğü üzerinden dezenformasyon kampanyası yürütenlerin işidir bu. sanki paradoksun anlamını bilmiyoruz.

    princeton üniversitesinin leksikal veritabanı wordnet'te paradoks için "a statement that contradicts itself*" deniyor: "kendisiyle çelişen önerme". benim de yürüttüğüm tartışmada en başından beri temel aldığım tanım budur. bu tanım üzerinden değil de kendi kıçlarından uydurdukları paradoks tanımları üzerinden gidenler elbette istedikleri yere varırlar.

    ne demiş büyük türk düşünürü ibni mefkûr? "görmeyen gözler için tavuğun yumurtlaması dahi bir paradokstur."

    * http://wordnet.princeton.edu/...
    (recai pengül, 04.06.2008 02:15 ~ 02:15)
  6. alın size ota boka paradoks deme sonucu ortaya çıkan bir ot bok paradoksu daha:

    -ben her zaman yalan söylerim

    bunun neresi paradoks allah aşkına? adam arada sırada yalan söyleyen arada sırada doğruyu söyleyen sıradan birisi. biz onun yalan söylediği ana denk gelmişiz. "hobarey paradoks bulduk." diye bu adamı baş tacı etmenin ne anlamı var? hey allahım ya...
    (recai pengül, 04.06.2008 02:22 ~ 02:23)
  7. "kendisiyle çelişen önerme" anlamında olduğu söylenen bir kelimenin başına "gerçek" konunca aldığı anlamı hala açıklamayanların eğlencesidir. belli ki google'da yaptıkları bir araştırmada buldukları karşılığa bağlı kalmak yeni akıllarına gelmiştir. yine de bunu bir gelişme saymaktan geri kalmayalım.

    diğer taraftan kendisiyle çelişmek gibi mantığı ilgilendiren bir olgunun fermi paradoksu gibi bilimsel kuramları ilgilendiren konularda nasıl bir etkisi olduğunu baştan düşünmemiş olmaları da büyük bir talihsizlik. halbuki tdk'dan yapıştırmacı, google'dan bulmacı bir yazara şunu da bulmak yakışırdı: http://en.wikipedia.org/... .

    daha söyleyecek ne söz kaldı bilmiyorum. bırakalım sabaha kadar okuyup sindirsinler iyisi mi.
    (ali kamber, 04.06.2008 02:22)
  8. ot boka 'hayat' demek vardır birde, insanın dövesi, öldüresi, 'hayatını sikerim' lan diyesi gelir..
    (bkz: çok ayıp çok)
    (senoş, 04.06.2008 02:23 ~ 02:23)
  9. wikipedia'daki fiziksel paradoks başlığını bulunca 40'ından sonra evlenen güvey gibi sevinenleri anlamıyorum.

    benim derdim matematikteki mantıksal paradokslara hakettiği yeri geri vermek. olur olmaz her şeye paradoks diye atlama eylemini eleştirmek. eğer bu iş için wikipedia'da bir başlık açıldıysa bu ancak durumun vehametini ve benim ne kadar da haklı olduğumu gösterir. ota boka paradoks diyenler ellerini wikipedia'ya da atmışlar demektir bu.

    ot bok paradoksçuları "seni kendi silahınla vuracağım." derken wikipedia'dan hevesle kopyalayıp yapıştırdıkları sayfaların benim tezime destek çıktığını dahi farkedemiyorlar.

    edit: fiziksel paradokslar içinde fizik teorilerindeki matematiksel çıkarımların yol açtığı paradokslar varsa onlara lafım olamaz. onlar bazılarının kabullenmemek için direndiği gibi "gerçek" paradokslardandır.
    (recai pengül, 04.06.2008 02:27 ~ 02:29)
  10. alın bu iş sonucu ortaya çıkan iki ot bok paradoksu daha. bunların varlığı da paradokstur muhtemelen çok bilmişlere göre:

    ilki hedonist paradoksu:
    -insan mutluluğu aradıkça onu bulamazmış.
    paradoksa bak sen. ne çığır açıcı ne iç görü arttırıcı bir paradoks bu.

    diğeri de moore paradoksu:
    -dışarıda yağmur yağmakta ama yağmur yağdığına inanmıyorum.
    -süpersin gerçekten de.

    http://en.wikipedia.org/...
    http://en.wikipedia.org/...

    hâlâ pişkince "bu dünyada ota boka paradoks denmiyor." diyebiliyorsanız, şapkamı çıkartıyorum. benim uğraşacak başka işlerim de var.
    (recai pengül, 04.06.2008 02:35 ~ 02:39)
  11. ancak, mantık paradokslarına hak ettiği yeri geri vermek gibi ulvi amaçları olanlar paradoks kelimesini yeniden tanımlarsa böyle bir eylemden bahsedebiliriz. ki kendileri en eski paradokslardan olan zenon paradokslarını küçük gördüklerini de kabul etmektedirler. ama zenon kimmiş? onlar neye paradoks diyorsa, paradoks odur.

    önerdiğim wikipedia sayfasındaki bilgilerin kendilerini desteklediğini söylemelerinin yalnızca iki dakikayı bulması ise ilgi çekici. halbuki daha ilk paragrafta çözülebilen (ilk bakışta çelişkili görünüp de kuramca açıklanabilen) ve çözülemeyen (kuramdaki eksikliği işaret eden) paradokslardan bahsediliyor. sadece ikinci giriye bakarak bunun kimi desteklediği görülebilecekken insanları kandırmaya çalışmak pek seviyesizce.

    zaten görüyorum ki bıraksam ben bir giri girmeden öncekileri yamamak adına on tane girecekler. öyleyse bırakalım girsinler, haklılıkları perçinlensin!
    (ali kamber, 04.06.2008 02:40 ~ 02:42)
  12. yanlış tanımlamaktır.
    bokun ota gübre olması, otu yiyenin de bir süre sonra sıçması, sıçılan bokun yetişecek ota gübre olması şeklinde devam eden gerçeklikte doğru tanımlama:
    (bkz: bok yemek)
    pardon;
    (bkz: besin zinciri)
    (luto, 04.06.2008 02:45)
  13. (bkz: gençler ayrılın bakayım)

    sen ota paradoks de, sen de boka..

    (bkz: öpüşüp barışın)
    (allahına kadar ateistim bacım, 04.06.2008 02:46)
  14. - ota boka paradoks denilebilir tabii ki de. ama siz bana inanmayın. ki, bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir. iyisi mi bu giriyi okumayın.
    (sadomasochistic, 04.06.2008 02:47 ~ 12:29)
  15. bu konu hakkındaki iddialarımı güçlendiren süper bir destek buldum, yine kendimden geliyor.

    (bkz: elma ağacının en tipik paradoksu)

    ta bir sene öncesinden görmüşüm bu işlerin nereye varacağını da kendimce uyarmaya çalışmışım. ama kimse takmamış, ben bile unutmuşum. şimdi anlıyorsunuzdur bu ota boka paradoks demenin nerelere vardığını.
    (recai pengül, 08.06.2008 16:36)
  16. ota boka ot bok paradoksu demek için, sırf bunu demeyi meşru kılmak için, can sıkıntılarınıza müstehzi müstehzi paradoks adını takmanız aklı başında hiç kimseyi gocundurmaz (bkz: ironik embesil). evet, verilen mizah dolu örnek gerçekten bir ot bok paradoksudur: ot da sizsinizdir, bok da.

    neticede ota boka paradoks demek mümkündür, ota boka ot bok paradoksu demek de öyle... her şey niyetinize kalmış.
    (ali kamber, 17.12.2008 01:02)
  17. "aklı başında"lığı kendinden menkul kimselerin gocunmadığı işmiş (!). kendi sıçtıkları bokun adını koyan benim gibilere gocunmadığını söyleyip onlara açık açık bok demenin ironisi ve embesilliği de bu gecenin tartışma konusu olsun bari.
    (recai pengül, 17.12.2008 01:07 ~ 01:09)
  18. yanlış bir şeydir. fakat ota boka paradoks dememek için dikkate almanız gereken tanım daha 2. giride verilmiştir. öyleyse derdimiz ne? aradan geçen yirmiye yakın giride tek yapılan şey laf cambazlığı olduğuna göre derdimiz can sıkıntısı, belki biraz uykusuzluk, belki çok çalışmanın verdiği yorgunluk, şapşallık... yoksa insan zenon paradokslarına, newcomb paradoksuna, ikizler paradoksuna "ali kamber'in sıçtığı bok" demez. diyorsa da kimseden kendisinin aklı başında olduğunu düşünmesini beklemez.
    (ali kamber, 17.12.2008 01:16)
  19. daha tanımın yapıldığı ilk giride verilen ve literatürde epimenides paradoksu olarak da bilinen "bütün giritliler yalancıdır ve ben giritliyim." lafının bir ot bok paradoksu olduğunu kabul etmek yerine literatüre "ilk bakış" ve "ikinci bakış" gibi iki değerli kavramı kazandıran ali kamber'in canla başla savunduğu eylemdir. nereden mi biliyorum? çünkü laf cambazlığı ile dolu olmakla suçladığı yirmiye yakın girinin çoğu onun ortaya attığı alakasız iddialardan oluşmakta. bana ait geri kalanı ise bu iddiaları toparlayıp çürütmeye çalışmakta. madem ortaya koyduğunuz argümanlar iddia ettiğiniz kadar sağlam, nedir bu heyecanınız? nedir bu her ortaya koyduğum ot bok paradoksunu çürütme çabanız? tanımı yapmış, işi bitirmişsiniz zaten (!). tartışmaya en başından en sonuna kadar dahil olup sonra "ben olayı ilk girimde bitirmiştim, gerisi laf kalabalığı." demek daha ilk başta kendi yazdıklarınıza saygınızın olmadığını gösterir.

    neden gerçek bir paradoks olduğunu kabul ettiğimi açıkladığım newcomb paradoksunun ya da benzer diğer fiziksel paradoksların sanki paradoks olmadığını iddia ediyormuşum gibi yorumlarda bulunmak da ise ancak art niyetle açıklanabilecek bir durum. ali kamber'in okuduklarını bu kadar yanlış anlayacak bir insan olduğuna inanmak zor çünkü.
    (recai pengül, 17.12.2008 01:24 ~ 01:27)
  20. dünya üzerindeki gelmiş geçmiş ilk ve tek paradoks gurmesi recai pengül, paradoksları "gerçek" ve "gerçek olmayan" diye ikiye ayırarak bu eylemin önüne geçmeye çalışmıştı, bizi izleyenler hatırlar. özetle kendisi, literatürde paradoks dendiğini açıkça itiraf ettiği şeylerin "gerçek paradoks" olmadığını söylüyor göz göre göre. yani diyor ki: "bir kelimenin anlamı onun geçmişte ve şu anda ne anlamda kullanıldığına bağlı değildir. bir kelimenin anlamı tamamen paşa gönlüme bağlıdır!" bunu açıkça söylemeye korkuyordu, satır arasına sıkıştırıp söyledi, rahatladı.

    şimdi sıra "madem laf cambazlığı yapıyom, sen ne laf atıyon ki?" cingözlüğünde. yazdıklarıma saygım yokmuş, hahhah! ne bu duygusallık? yazdıklarıma saygım, dansöze göbek attıran dümbelekçinin attığı ritimlere saygısı kadardır.
    (ali kamber, 17.12.2008 01:38 ~ 01:45)
  21. (earendill, 17.12.2008 01:41)
  22. yanılmışım. ota boka paradoks demek mümkünmüş, çünkü otun ve bokun paradoks olduğu durumlar gerçekten varmış.

    tartışmanın başında "ben fişi takar, işi bitiririm." edasıyla gelip ciddi ciddi konuşan bir ukala dümbeleğinin lafın sonunu getirmeye nefesinin yetmeyeceğini görünce çamura yatıp "aslında ben eğleniyorum ki, ehe ehe." kıvırmaları ile tartışmadan sıyrılmaya çalışmasına paradoks denmezse ne denir? bu kadar kıvırmak yerine en başta "haklısın abi, giritli paradoksu sözlük anlamıyla bir paradoks değildir. insanların ilgisini çekelim diye biz öyle söylüyoruz." dese yerlerde bu kadar sürünmezdi.

    bana gelince, açtığım başlıkların altına insanların gelip tartışmasından ve öğrenmesinden mutlu oluyorum. hatta ali kamber gibilerin koşturarak gelip tartışmaya dahil olması bile hoşuma gidiyor. başta neysem, tartışmanın sonunda da öyle kalmaya çalışıyorum. eğer tartışma, kıvıranın kim olduğu noktasına gelecekse, söyleyeceğim şey dansözlerin de, dümbelekçilerin de kendini ifade edebileceği ortamlar yaratmaktan memnun olduğumdur.
    (recai pengül, 17.12.2008 01:49 ~ 01:51)
  23. paradokstur.
    ek: amacım ot ve bok burda, peki paradoks nerde diyenlere işte burda demek değil, netliği olmayan ot ve bok üzerinden bir paradoks örneklemesi yapmak suretiyle - paradoksun lugatta sağ tarafta yedinci maddede yazıldığı anlamı gereğince- olayın bir kısır döngü hâlini almış olmasından mütevellittir.
    (tayyizemane, 17.12.2008 01:56 ~ 02:08)
  24. bertrand russell amca bu konuya bir açıklık getirmek istemiş. neden ot bok paradoks olmuş, bu işin içinden nasıl çıkabiliriz diye düşünmüş taşınmış ve bir sonuca varmış kendince.
    (bkz: @2873166)
    (sir da ros floyd, 17.12.2008 02:14 ~ 02:15)
  25. boş konuşmakla birmiş. başta, bu kavramı tartışmaya açan insanın girilerinden bir iki cümle çıkarabiliyordum. şimdiyse bakıyorum aynı kişinin girilerinde konuyla ilgili tek bir argüman kalmamış. ama "başta neysem, tartışmanın sonunda da öyle kalmaya çalışıyorum" demekten de geri kalmıyor. gerçekten her açtığı başlıkta bir ders veriyor o: bir demagoji dersi.

    pekiyi. bu tartışma da bitsin madem. işte söylüyorum: "haklısın abi, giritli paradoksu sözlük anlamıyla bir paradoks değildir. insanların ilgisini çekelim diye biz öyle söylüyoruz." buna göre kimyasal ya da fiziksel paradoks diye bir şey de yok. matematiktekiler zaten mantıksal çelişkilerden ibaret... saysan iki üç tane "gerçek" paradoks var.

    vay be! çok ciddi bir düşünceye vardık. öyleyse senden tek bir ricam var. insanların geri kalanına bu önemli sonucu duyurmak adına senden şu sayfaya girip içindeki listeyi cücük gibi bırakmanı istiyorum: http://en.wikipedia.org/... yeniden dolmayacağına emin olduğumuza göre bunu yaparsın herhalde. yapmaz mısın? ah be abi be! kendini de yaktın beni de!

    ek: hahhah. abimiz gazı alınca (bkz: ali kamber gazı) wikipedia'da vandalizm işine soyunmuş ciddi ciddi. gerçekten ben ciddiyetsiz kalıyormuşum onun yanında.
    (ali kamber, 17.12.2008 02:20 ~ 02:33)
 sayfa  / 2

künye  ·  iletişim / şikayet / reklam  ·  sıkça sorulan sorular  ·  itü sözlük görseller  ·  itü sözlük extra  ·  itü sözlük mobil