belki ilginizi çeker
  1. · istanbul un başkent olmasını istemek
  2. · tcmb nin istanbul a taşınması
gündem
  1. · itü sözlük e bir daha gelinse alınacak nickler
  2. · 29 şubat 1453 galatasaray fenerbahçe maçı
  3. · ateist yazarların itü sözlük ten defolup gitmeleri
  4. · prison brake
  5. · günün tek şarkılık özeti
  6. · günün tek cümlelik özeti
  7. · disko kralı
  8. · kağıt mendile selpak demek
  9. · ailenin komik kısa mesajları

merkez bankasının istanbul a taşınması  

 sayfa  / 2
  1. istanbulu finans merkezi haline getirmek düşüncesiyle zamanında ali babacantarafından gündeme getirilen,daha sonra devlet bakanı mehmet şimşektarafından yinelenen öneri.
    (heroine, 10.01.2008 20:16)
  2. hükümetin 2008 planında olan, ancak gerekçesi belirtilmemiş eylem planlarından bir tanesi daha. şu şekilde eleştirmekde fayda var.

    malumunuz istanbul kalabalık ve arazi bakımından yetersiz bir şehir, ayrıca trafik ve çarpık kentleşme gibi sorunları da var. tcmb'nin taşınma işlemi süreci bu bakımdan gereksiz olarak görülebilir. kaldı ki istanbul'da var olan cazibe merkezi havasının kırılması gerekirken [ bu durum göç sorununa yol açmıştır ] tcmb'nin taşınması akla, mantığa pek uygun gelmiyor. hazır şu konu hakkında ateşli tartışmaların yaşandığını da unutmayalım.

    (bkz: başkentin istanbul a taşınması)

    haberin linkini de verelim kıçdan sallamış, " ehuehu " yapanlar ortaya çıkmasın.

    http://www.hurriyet.com.tr/...
    (dünyayı kurtaran adam, 11.01.2008 09:31 ~ 09:32)
  3. merkez bankasıyla birlikte tüm kamu bankalarının(vakıfbank, ziraat bankası, halkbank) da istanbul'a taşınması söz konusu olmuştur. taşınmak istemeyen merkez bankası, sebep olarak çalışanlarının durumunun ne olacağını göstermiştir ve gayet haklıdır da. düşünün ki bir çalışan ankara'da hayatını rayına sokmuş, eşi de çalışıyor, evi de var ama banka istanbul'a taşındığı zaman bu denge ister istemez bozulacak; hele ki eş özel sektörde çalışıyorsa sorunların en büyüğüyle karşılaşılacak belki de eşlerden biri işinden ayrılacak. kısacası önü arkası düşünülmeden yapılmaya çalışılan bir akp icraatı daha. ne denilebilir ki... başbakan da belirtmiş "ben istediğimi yaparım, kanunsa kanun, onu da çıkartırız."
    (bo, 11.01.2008 09:41)
  4. gayet mantıklı bir eylem. "başkent" ülkenin finansal merkezi de olmak zorunda değildir.

    şöyle bir bakalım;

    reserve bank of australia: sydned - avustralya'nın başkenti: canberra
    bank for international settlements: basel - isviçre'nin başkenti: bern
    bank of canada: ottawa - kanada'nın başkenti: toronto

    demek ki, eskinin yenilikçileri, devrimcileri şimdinin muhafazakarları, gericileri, yenilik düşmanları olmuşlar.

    tehlikenin farkında mısınız? kanada malezya olur mu? biz kaç kişiyiz? pls.
    (thedewil, 11.01.2008 09:53 ~ 10:10)
  5. gayet mantıksız bir eylem. " başkent " ülkenin finansal merkezi olmak zorunda değil tabii buna katılıyorum ama tutup abd örneği verilirse yanlış yorumlanmalar olur. abd merkez bankası yani fed'in* merkezi washington olup, abd'nin ticaret merkezi newyork, finans merkezi chicago'dur. şimdiden edit ahlakı denen kavramı hatırlatıyorum.

    http://www.federalreserve.gov/
    (dünyayı kurtaran adam, 11.01.2008 10:04)
  6. (thedewil, 11.01.2008 10:27)
  7. özel sektöre yakın olma amacıyla alınan doğru bir karardır. zira ortaçağ karanlığında yaşıyoruz istanbul-ankara arası nerden baksan uçakla 5-6 saat, istanbul desen kendi halinde garip bir şehir daha fazla özendirmemiz lazım göç için insanları, arsamız da var 300 milyon dolara veririz birisine ihaleyi, yapar hemen. şimdilik borsamızın %73 ü yabancılar da hele bi %100 olsun new york a da taşırız merkez bankamızı. özel sektöre yakın olalım yeter ki her şey onlar için.

    ayrıca 2 yıl boyunca okuduğum iktisat kitaplarında merkez bankasının jeopolitik öneminden bahsetmeyen iktisatçılara iki lafım var ; ananızı alın da gidin
    (megae, 11.01.2008 10:37)
  8. tcmb'nin istanbul'a taşınması hakkında hükümet hiçbir mantıklı gerekçe göstermeden her zamanki tavrıyla "biz istersek yaparız,kimseye sormayız" diyor.ama gündemdeki diğer tartışmaya bende katılıyorum.yani asıl amaç başkentin istanbul'a taşınması.bunun nedeni ise ankara'nın atatürk'ün kenti olarak bilinmesi.yine paranoyaklık başladı diye düşünenleri bundan bir yıl önceki endişelerimizi okumaya davet ediyorum.bakalım kim paranoyakmış yada kim vurdumduymaz..
    (dream with the fishes, 11.01.2008 10:44)
  9. anadolu yakasına taşınsın derim ben. kiralar çok ucuz orada. hem üsküdar'dan beşiktaş'a motorla beş dakika. gece taksim'e falan çıkayım dedin mi de her saat dolmuş var.

    aslında bana sorsan devlet yurtları mis gibi şimdi, gitsin kalsın derim, ama genç adama sözümüz geçmez.

    ek: bu giri hakkındaki tüm yorumları okumak için tıklayın: @2180654.
    (ali kamber, 11.01.2008 11:23 ~ 13.01.2008 18:06)
  10. güzel eylem.bir sürü yeni inşaat olacak orada bir sürü müteahit güzel paralar kazanacak sonra o bölgedeki kiralar ve fiyatlar uçacak,trafik müthiş derecede fazla artacak ve türkiye de başka hiç bir şehir yokmuş ya da istanbul un taşıdığı yükler yetmiyormuş gibi herşeyi istanbul üzerine oynamanın son halkası olacak eylem.
    (gebesh, 11.01.2008 12:04)
  11. (grasp, 13.01.2008 13:27)
  12. istanbul'un başkent yapılması yolunda atılan bir adım.*
    (gaza gelin çorbası, 14.01.2008 04:11)
  13. euro üzerindeki haritada istanbulun olup ankaranın olmaması gibi bir sebebi olabilir mi gibi boş boş düşüncelere yol açan olay.istanbulda da gerçi ataşehir yakınlarına taşınılması düşünülüyormuş, yine yanlış karar edirneye doğru alalım,avrupaya yaklaşalım...bahçeşehir olabilir mesela.
    (magicpie, 15.01.2008 08:39)
  14. akp'nin ülkeye kapitalizm enjekte etmekte olduğunu bilen bünyeler açısından, oldukça makul bir karar.

    şimdi mesela bu kapitalizm'in nasıl ve ne şekilde işletileceği konusudur kanımca. çünkü halk her zaman cebinde para olmasından ve karnının doymasından hoşnut olacaktır. bu nedenle adnan menderes, süleyman demirel, turgut özal ve tayyip erdoğan büyük oranda oylarla iktidara gelmişlerdir. her şeyden önce karın tokluğu vaat ederler zira.

    öte yandan abd ile bu kadar sık görüşüp, amerikan eğitim sisteminden geçmiş ve bunda hayli başarılı olmuş isimleri bakan yapıp (örn: ali babacan, mehmet şimşek) bir de bunların yanına soğuk savaş döneminde "kahrolsun komünizm, yaşasın amerika" demekten kendini alamamış dünün gelenekçisi, bugünün neo-con'u (yeni muhafazakar manasına) isimleri de katarsanız (örn: kemal unakıtan, ali coşkun) elinizde kapitalizm oluşacaktır yüksek miktarda.

    evet dediğim gibi, bunun nasıl enjekte edileceği meseledir. görünen o ki, ankara'nın bürokratik havasından sıkılmıştır akp hükümeti. işlerini bakanlıklardan değil de cam plazalardan yürütmek, yeri geldiğinde sabancı holding'in ceo'sunu bakan olarak atayabilmek, bir projeyi eline aldığında medya ile uğraşmamak ve nihayet vızır vızır işleyen bir ülke yaratmak gayretindeler.

    bu bir yandan iyi olabilecek bir şey, ancak diğer taraftan da patlama riski çok yüksek. öyle ki, yapmaya çalışılan icraatlar tutmazsa ve bu maya bu gölde yoğurt yapmaya yetişmezse, olduğu gibi çöker maazallah. şahsen mehmet şimşek ve ali babacan'a güvenmekteyim nispeten. her ne kadar zihinlerini amerikan emperyalizminin batmak bilmez güneşine çevirmişlerse de, neticede amerika nefret edilesi ancan yabana atılamayası bir ekonomiye sahiptir. emekli paşalar gibi ahkam kesip de çin'i rusya'yı ya da hindistan'ı örnek almamız pek mümkün değildir.

    merkez bankası'nın istanbul'a taşınması önemli bir adımdır bu yönde. bence istanbul'un mevcut sorunlarını çözmeden bunu gerçekleştirmek sıkıntı yaratacaktır, ancak yine de finans merkezi oluşturma çabasını olumlu görüyorum. ülke ekonomisinin bürokrasiden bağımsızlaşması gerektiği kanısındayım. her şeyin ağır ağır ilerlediği hantal bir devletin yanında (ki bu devlet üretimi organize etme cüretini gösteriyor sürekli) asla kontrol edilemeyen ve durdurulamayan bir tüketim çılgınlığına çoktan kapılmış bir halk varken, ekonominin ankara'dan yönetilmesini abes karşılıyorum.

    çetin altan'ın dediği gibi, biz üretim tarzında asya'da kalıp tüketim tarzında avrupalı olmaya karar verdik. şimdi üretim tarzında da batılılaşmanın sıkıntısını yaşıyoruz. diğer taraftan tüketim tarzında batılı olduğumuz gerçeğini görmezden gelenlerin muhafazakarlaşma türküleriyle uğraşıyoruz. ali ünal'ın tabiriyle ne muhafazakarlaşması düpedüz dünyevileşiyoruz. vakko'dan sipariş edilen türban, siyasi islam'ın değil, dünyevileşmenin simgesidir ancak.

    son olarak buradan çıkarılacak bir muhalefet önerim var: dünyevileşme karşıtı yalnızca islami düşünce değildir. adam gibi okunursa marx da bu konuda insanlıktan uzaklaşmaya alabildiğine karşı çıkmaktadır. ülkeye zerkedilen kapitalizm'in olası sonuçlarını görüp, bu yönde muhalefet yaparak toplumcul yasaların çıkmasını sağlamak, sendika ve sivil toplum örgütleriyle birlikte halkın güvenliğini tehdit eden unsurları önceden tespit edip budanmasına yardımcı olmak gerekir. bu durum, en az gayri safi milli hasıla kadar önem arz eder. marx'ın kemikleri sızlamasın...
    (şiirbaz, 15.01.2008 09:06)
  15. rezervlerinde bulunan 120 ton altınında yer değiştirmesi anlamına gelen uygulama. özel bir taşımacılık firması tarafından taşınıp yine özel bir güvenlik firması tarafından korunacakmış.
    (leak, 15.01.2008 09:11 ~ 09:12)
  16. deprem olması ihtimalini sallamayan bir bünyenin sivri zekası sonucu yapılan gereksiz işlem.
    (algulumvergulum, 15.01.2008 09:15)
  17. ankara'daki emlak piyasasını düşürecek bir gelişme olur. ilgililerin dikkatine.
    (azwepsa, 15.01.2008 09:30)
  18. düz mantıkla gidersek, ziraat bankası tahıl ambarı konya ovası'na, adabank bozcaada'ya, tekstilbank bursa'ya, bank ekspres haydarpaşa garı'na taşınabilir. böylece banka ve lokasyon uyumu yakalanmış olur. çiçek gibi olur. fortis için bir yer bulamadım yalnız. fortis.
    (tembel, 15.01.2008 10:20)
  19. rte: merkez bankasını istanbula taşıyacağız. yer hazır, kanun gerekirse onuda çıkarırız. o kadar! hasta etmeyin adamı..
    gazeteci: ankaraya zarar vermezmi bu?
    rte: verir vermez sanane? levent'teki iş merkezlerinide ankaraya taşıyacağız.
    gazeteci: .........
    rte: ahçı uşağa, uşak şoföre, sonra hepsi şoföre. bunun içinde yer hazır. o kadar!
    gazeteci: sigaran varmı?
    rte: yasak sigara, kaybol!
    (leak, 15.01.2008 10:21 ~ 17.03.2008 15:45)
  20. "dünyayı takip ediyoruz, inceliyoruz. kendi kendimize oluşturduğumuz duvarları yıkmamız gerekiyor. dünya çok farklı bir boyutta. sınırlar neredeyse kalktı. biz istanbul’u dünya ile yarışa sokacağımızdan bahsettik. geçmişte 3 büyük imparatorluk döneminde istanbul dünya merkeziydi. osmanlı döneminde dünyanın süper gücüydü. bankerler, finans merkezi olduğu için istanbul'daydı. bunun için istanbul'un artık bir sanayi kenti yerine, daha nitelikli iş gücü ihtiyacına cevap veren bir kongre, fuar, moda, sanat, eğitim, sağlık ve finans kenti olmasını söylemiştik. istanbul'a geçmişte var olan finans merkezi fonksiyonu yeniden kazandırılacak. bu fırsat var. bu türkiye, bölge ve dünya için önemli. coğrafi konumu itibariyle küresel sermayenin özellikle takip ettiği bir kent. moskova ve dubai de finans merkezi olma konusunda çok ciddi adımlar atıyor. istanbul'un böyle bir şansı ve olgusunu bir tarafa bırakıp, 'merkez bankası nasıl istanbul’a gelir?' düşüncesini belediye başkanı olarak doğru bulmuyorum."

    kadir topbaş, 14 ocak 2008
    (thedewil, 15.01.2008 17:28 ~ 17:32)
  21. ev sahibi:
    dünya bankası' ndan oğlum gelecek*, binayı en kısa sürede boşaltın.

    kiracı: !?

    ev sahibi:
    istanbul' a yeni bi bina yaptırıyoruz, oraya taşınırsınız.
    (fantastik karakter, 15.01.2008 17:34 ~ 18:31)
  22. merkez bankasında çalışan 3000 aileyi istanbula getirebilecek, anadolu yakasında yapılan yüzlerce yeni binanın içine yerleştirecek, emlak piyasasının tekrardan canlamasına sebep olabilecek olay.

    son günlerde radyoda bu konuyla ilgili duyduğum en komik öneri için ise;

    (bkz: sivassporun maçları da istanbul'a alınsın)
    (magicpie, 16.01.2008 11:20)
  23. para transferlerinin, bankacılık işlemlerinin neredeyse ışık hızıyla gerçekleştiği günümüzde neyin nereye yakınlaştırıldığını benim de merak ettiğim gelişmedir.

    (bkz: merkez bankası new york a taşınsın)
    (luto, 16.01.2008 12:28 ~ 17.01.2008 13:00)
  24. düz mantıkla bakınca,
    taşınma masraf, zaman kaybı, merkez bankasında çalışanların yer değiştirme, ev bulma derdi, düzenlerinin değişmesi.
    istanbul'a 7000 kişinin daha gelmesi (sayı net değil), trafik derdi.
    yıl 1920ler değil, internet telefon diye bişey var, finans merkezi 4-5 saat mesafede olunca işler aksamıyor ki.

    her seçimden önce kaldırım yenileyen belediye mantığıyla yapılacak bir hareket. iş güzarlık (bence)
    (venom, 28.01.2008 13:01 ~ 13:02)
  25. başka bir açıdan bakıldığı zaman ki yanlışı: merkez bankası bünyesinde çalışan yüzlerce memuru, işçiyi, her kim varsa zorunlu emekliliğe sürükleyecek. taşınma maliyetini düşünen, evini, düzenini, çocuğunun okulunu yerli yerine oturtan vatandaş, istanbula gelmenin sıkıntısı ile ya işten ayrılacak ya da emekliliğini isteyecek. bu da varolan hükümetin işine gelecek ve kadrolaşmasını ona göre yapacak. olan gene benim suskun vatandaşıma olacak.
    (baharda geldim, 28.01.2008 13:25)
 sayfa  / 2

künye  ·  iletişim / şikayet / reklam  ·  sıkça sorulan sorular  ·  itü sözlük görseller  ·  itü sözlük extra  ·  itü sözlük mobil