1. 20. yy başlarında rusya da ortaya çıkmıştır. kübizm ve fütürizmden etkilenmiştir. akımın temel ilkeleri, sanatı; yapmak , inşa etmek olarak görmektir. ilk olarak soyut-geometrik resimlerle başlamıştır. sanatçıları makine, teknoloji, plastik, cam, çelik gibi sanayi ürünlerine ilgi duydukları ve eserlerini oluştururken bu malzemeleri kullandıkları için onlara sanatçı-mühendis denilmiştir.
  2. soyut sanatın içinde beliren akım. her türlü figüratif yapıdan uzak, geometrik ve soyut biçimlerle uyumlu yapılar yaratmaya çalışan akım.
  3. geçen yüzyılın başında rus mimarların kağıt üzerinde çeliği kullanarak müthiş yapılar yarattıkları akım. lakin gerçekler hayallerinin çok gerisinde kalmıştır. sorun şu ki rusyada o zamanlar demir çelik sanayi bu hayalleri gerçekleştirebilecek kapasitede değildir.öbür taraftan amerikada çelik marifetiyle boy boy gökdelenler yükselirken mimarların şehri arşa yayma hayalleri gerçek oluyordu. bu durum rus mimarları hezayanlara sürüklemiş, "madde olmadan maddeci olunur mu?" diye sormadan edememişlerdir.
  4. "konstrüktivist/elementarist geleneğin bu özel öneminin kaynağı (ekspresyonizmle sürrealizmin uzlaşmaz saydığı) şiirle akılcılığı, tam soyutlukla (yani geometriyi, sayıları ya da başka somut verileri temel alan bir anlayışla) bir çeşit gerçekçiliği birleştiren bir sanat anlayışında diretmesiydi. buradaki "gerçekçilik" kavramı, simgeciliğin yer almadığı bir bağlamda ve kullanılan malzemenin gerçekliğiyle ilgili bir gerçekçilik olarak anlaşılmalıdır. bunlar plastik, alüminyum gibi endüstriyel malzemeler de olabilirler, ağaç ve boya gibi daha önceden de kullanılan eski malzemeler de. ama bunlar hiçbir zaman kendilerinden başka bir şeyin simgesi olamazlar." - norbert lynton, modern sanatın öyküsü
  5. sanatı ve mimarlığı bir labaratuvar olarak görüyorlardı. teknoloji, konstrüksiyon ve bilimsel bilgi onlar için çok önemliydi.

    el lissitzky bu dönemin önemli grafikerlerindendi russland dergisi ile çalıştı.

    diğer önemli iki isim ise vladimir tatlin ile konstantin melnikov'dur.

    vladimir tatlin önemli bir artist ve mimardır, tatlin kulesi nemli bir eseridir zamanın geçişini sembolize eder.

    konstantin melnikov'un ilk önemli işi soviet pavilion'dur. 1925 tarihli bu yapı dinamik bir yapıdır, diogonal dolaşım sistemi, geometrik formu ve dinamizmiyle gerçekliğin sürekli değiştiğini vurgular. en önemli işi ise russakow workers club'dır. 1400 kişilik kapasitesi olan bu binanında benzer yaklaşımları vardır.
  6. sosyalist mimarisidir. ekim devrimi sonrasında ortaya çıkmış olan akım mühendisliği ön plana çıkartır ve bağımsız bir mimari kompozisyon sunar. doğu'nun soğuk yüzünü yaratan bu akım binaları renklerden soyutlar ve tamamen yeni bir sistem ortaya koyar. soğuk ve ihtişamlı, yer yer sürrealist yapılara vesile olmuştur.