1. kürt şair dildar tarafından yazılmıştır.soranî,dimilkî(zazakî) ve kurmancî lehçeleri mevcuttur.
    türkçesi budur:
    ey düşman:
    dinle düşman, kürt halkı hala yaşıyor.
    top ateşinden ve felaketlerden hiç yılmayacak.
    kürt gençligi aslan gibi sahlanıyor,
    sarsílmaz cesaretiyle,
    hayat tacíní kaníyla kazaníyor.

    kim söyleyebilir kürdün yok oldugunu!
    kürt yasiyor, bayragí yeniden dalgalanacak
    biz ki medler´in ve key hüsrev´in çocuklaríyíz.
    kürdistan´dír daima inancímíz ve yasamíz
    devrim çocuklaríyíz kízíl renkle kutsandík.
    korkmuyor musun ey düsman, kanlí geçmisimizden!
    kürt gençligi daima kurban vermege hazír
    Ôlüme hazír, ölüme hazír, ölüme hazír
  2. korkmuyor musun ey düsman, kanlí geçmisimizden! diye sözleri olan marşmış.

    hala daha sevgi, barış, kardeşlik diyorsunuz değil mi? siz onları öldüreli çok oldu.

    sizden zerre korkmuyoruz sikimin parazitleri.
  3. keleşler elimizde
    şarjörler götümüzde
    biz çıkarız dağlara
    hey dağlara.

    gencecik mehmetçikleri seçeriz
    onları keleşle biçeriz
    biz çıkarız dağlara
    hey dağlara.

    anaları ağlatırız
    orospu çocukluğu yaparız
    biz çıkarız dağlara
    hey dağlara.

    edit: marş kürdistan isteyenleredir. bu ülkede huzurlu ve mutlu olup bu ülkeyi seven kürtlere değil.
  4. kürdistan okullarında her cuma ve pazartesi okunmayacak marştır. ''zira kürdistan okulları diye bir terane hiç olmayacaktır'' diyen arkadaşım var, sen öyle zannet. sen doğuya gelsene bir çok köy okulunda kürtçe eğitim veriliyor. istiklal marşı falan da okutulmuyor. bayrak yok, andımız yok, ders kitapları yok, türkiye haritası yok.
    sen ne zannediyorsun, neden tüm kürt öğretmenler doğuda görev yapmak istiyor.

    edit: bölünmüşsünüz haberiniz yok.
    hadi ağlama editi: tüm arkadaşlarını toplayıp ağlama merasimleri düzenlemeyi iptal et, öyle bir şey yok.
  5. sözlükte yankı bulan ve milliyetçi duyguların kabartmaya gerek yok türkiye'de var sayılmayan ey kürt milli marşı!. yok öyle bir şey zaten. türkiye dış işleri başkanı mesut barzani'yi ziyaret ederken resimlerde üzerine çocukların üzerine işettiğiniz bayrak da bayrak değil zaten. öylesine türkiye bayrağının yanına süs olarak konmuş. yani gereksiz. dolaylı yoldan kürdistan bayrağına laf atarsın resmi ziyaretlerde yanına konan bayrağa da laf atmış olursun. sonuçta yan yana. kendine ne yakıştırırsan yanındaki bayrağın payına eşit bir şeyler düşer.
    1930'lu yıllarda yazılan bu şiiri günümüze biçimsiz bir şekilde uyarlama zekasına hayranım.
    inkar edilen bir milli marştır.
    sen inkar etsen de, sen kabul etmesen de bu marş kürt milli marşıdır.
  6. kürdistan kürdistan
    ağzımıza alıroz
    gotomozo sokoroz yorrokloro
    oğoğo ğoğo ğoo o ğo ğo
    mhhhhh mhhhhh
  7. kürtlerin marşıdır. yani bildiğin normal marştır. kimsenin anasına, bacısına sövmüyor.
    bir halkın marşı var diye onu terörist ilan etmek sanırım bu ülke insanına özgü olmalıdır!
  8. bayrak, kan, ölüme hazır gençlik, ve kanlı geçmişten bahseden marştır. bunları, ad hominem yaparak türkiye cumhuriyetini güya eleştirirken kullananların, bunlar üzerinden faşizm edebiyatı yapanların, "bir nedenden" pek eleştirmeye yanaşmadıklarına şahit olduğumuz marştır bir de.

    kafatasçılık ve faşizm kokuyor! hani neredesiniz?


    edit: yahu anladık, hemen hissettirdiniz buralarda oldugunuzu da... eliniz ekside, gözünüz nerede lan sizin? okuyamıyor musunuz yoksa? canınız acıdı değil mi lan? koskoca bir millete bok atarken bayağı bayağı okuyup yazıyorsunuz lan?!
    hadi şimdi gidin kumda edebiyat yapın!

    edi-büdü: aşağıya tam da bu girideki çağrıya uyarak, faşizm edebiyat akımına sadakatleriyle ad hominem üzerinden samimi duygularını ortaya sermek suretiyle bir milletin üzerinden faşizm ve kafatasçılık nasıl yapılırın paha biçilmez örneklerini veren bir elleri klavyede bir elleri başka bir yerdekilere teşekkürü bir borç biliriz. bir kez daha haklı çıkardılar.

bu başlıktaki diğer giriler