1. zeki güngör'ün bestesiyle daha da anlam kazanan mehmet akif ersoy şiirinin anlamını kavramakta güçlük çeken zekası kıt bir insan feryadı.

    osman zeki üngör: ben ona hep güngör derim, bilmiyorum çocukluktan kalma bir alışkanlık herhalde, yazarken adının tamamını da öğrendim ama, ne bileyim büyüsü bozulsun istemedim, duygusal bir yanım var hep, nedense atamıyorum üzerimden, zeki güngör o benim için, yanlış isimli insanlar başlığında bu konuyu irdelemiştim, ah zeki amcacım, sen beni anlıyorsun dimi?
  2. değiştirilsin ya da değiştirilmesin, orada değilim. bu başlık dikkat çekmek, sazan avlamak, eğlenmek, samimi görüş bildirimi ya da herhangi başka bir amaçla açıldı altına da kelime dizildi, eneteresanlık, hoşluk yapıldı diyelim. sesimizi de çıkarmayalım. lakin beğenirsin ya da beğenmezsin ama amca amca diye hitap ettiğin adamın adını bari neden doğru yazmazsın be dayı? yapma dayı, etme dayı.
    (bkz: osman zeki üngör)
  3. anlama kıtlığı çeken birinin haykırışı. zira ortaokulda türkçe, lisede edebiyat dersinde her yıl işlenir mısra mısra açıklanır. sözleri oldukça anlamlıdır.
  4. anlayan insanın içinde çoşkusunu hissetirebilen, her bir mısranın bin anlam ifade ettiğii bu eşsiz esere karşı yapılan en büyük hakaret ve haksızlık ifadesidir.
  5. çok güzel bir sazan oltası olmasının yanında aslında gerçekleştirilmiş bir istektir. biz zaten değişmiş halini öğrendik. bunun üzerine bir kez daha değiştirildi.

    değişen nedir? sözleri değil. ilkinde melodisi değişti. ikincisinde ise ki bu yenidir. bir üst perdeden daha hızlı olarak söylenmeye başladı. aa aaaa ne gerenk vardıııaaa? şöyle ki: bu soruyu soran çakkıdı bile bu marşı doğru okumakta zorlanıyor. güzel olduğu kadar zor da bir marş. herkes düzgün okumayı beceremediği için ya şeriatçılar hain emellerini istiklal marşı'nı yanlış okuyarak belli etti ya da gomonis anarşitler devleti yıkmaya istiklal marşından başladı olur.

    hala da değişmesini isteyenler mevcut. uzun saçlı yaşlı gitaristlerimizden biri (ya hasan cihat örter ya da erkin koray, kestiremedim şimdi hangisi) herkesin kolayca söyleyebileceği ve aynı coşkuyla söylenebilecek yeni bir marş yazmaya talip olduğunu açıklamış ve bunun nasıl bir gereklilik olduğunu son değişiklikten iki üç sene önce net bir şekilde açıklamıştır.

    bu müzik ile ilgili teknik bir meseledir. istiklal marşı gitsin, kalk borusu gelsin diye bir istek değildir. hala nedenini anlayamayan varsa olduğu yerde yüksek sesle söylesin marşı, arkadaşlarına da söyletsin.