1. "din neden içkiyi yasaklar?" diye soran bir bekriye mevlana'nın verdiği cevap, bu durumu gayet güzel açıklar:

    "bade içen rikkat beslerse sarhoşluğu rakik olur
    bade içen kin beslerse sarhoşluğu kindar olur
    bade içen ekseri kindar, nadiren rakik olur
    bade (bu yüzden) kamuya haram olur".

    not: "bade" içki, şarap, "rikkat" incelik, kibarlık, "rakik" ise ince, kibar, merhametli kimse demektir.
  2. 1999 ile 2001 yılları arasında 2 bin yetişkinin içki alışkanlıkları ve beyin hacimleri ile içki içen ve içmeyenlerin beyinlerinin mr görüntüleri incelendi.

    beyinleri kafataslarını kaplama oranı hiç alkol almayanlarda yüzde 78,6, alkolü bırakanlarda yüzde 78,2, mutedil içenlerde yüzde 77,8 ve çok içenlerde yüzde 77,2 olarak belirlendi.

    araştırmacılar, archives of neurology dergisinde yayımladıkları makalede, bu çalışmanın kamu sağlığına alkol tüketiminin muhtemel tehlikeleri konusunda açık bir mesaj olduğunu belirterek, “bu çalışma, kalp ve damar hastalıkları ile irtibat kurulmadığında, alkol tüketiminin beyin hacmini koruyucu hiçbir etkisi bulunmadığını göstermekte” dediler.

    mr görüntülerinde kadınların beyninin alkolden daha çok etkilendiği saptanırken, araştırmacılar bunu kadının daha küçük vücut yapısına sahip olması ve alkolün etkilerine karşı daha hassas olmasına bağladı.
    http://arsiv.ntvmsnbc.com/...

    satır aralarından da anlaşılacağı üzere alkol beyni küçültüyor. ben demiyorum ama belli değil mi?

    yok islam'da içki övülüyormuş, yok kan yaparmış yok cinsel gücü artırırmış. yaa bu kadar da gözü kör olunmaz be birader. bir istatistikleri karıştırıver nelere sebep olduğunu görürsün. bari zevklerinizi alet etmeyin şu güzel dine. ama benim demediğimi araştırmacılar demiş küçülüyormuş. küçük beyinle de ancak o kadar.
  3. bir duvar yazısı örneğiyle açıklayalım:
    -içki kötülüklerin anasıdır.
    -ana gibi yar olmaz.

    yorum: doğadaki herşey gibi, denge bozulmazsa ve kölesi olunmazsa neden yasak olsun ki!
  4. yaşadığı gibi inanmak isteyenlerin çok didiklediği husus.
    içki içen bireyin bu fiili dinen de meşrulaştırma çabaları, kuran ve hadisleri bu amaçla değerlendirmeye çalışması değişik teoriler üretmesini beraberinde getiriyor.
    içki ve diğer günahlar için akademik anlamda pek çok eser mevcuttur. birey kendini fazla zorlamadan bu eserlerden doğru bilgilere ulaşıp, dinin allah tarafından belirtilmiş kurallarını öğrenerek daha biliçli bir şekilde inancını yaşar.
    haramiyeti kesin olan bir eylemi haram kabul etmemek imanı bitirir, kişiyi islam çerçevesinin dışına koyar.
    ancak haram olduğu kesin olan bir eylemi gerçekleştiren birey haram olduğunu kabul ediyorsa imanı sona ermez, kişi islam çerçevesinin içindedir. lakin günahkardır. allah-ü teala mutlak adaletiyle ister affeder, ister cezalandırır.
  5. bu konuda oldukça çarpıcı bir rivayet var.

    islami literatüre göre, muhammed'le daha çocuk yaştayken karşılaşıp, onun peygamber olacağı kehanetinde bulunan hıristiyan rahip bahira bu rivayette adı geçen kişilerden biri. buna göre, keşiş bahira veya diğer bir adıyla sergius ile muhammed'in yolları sadece bir kez kesişmez, aslında oldukça iyi dostturlar. öyle ki bahira, muhammed'e sonraları kuran'ı yazdırmasını (yazmasını değil zira okuma yazma bilmediği iddia ediliyor) sağlayan bilgileri verir. bir gün, olasılıkla hira dağındaki mağarada birlikte içki içerlerken sarhoş olan muhammed, kazara bahira'yı öldürür. (bir görüşe göre cesedi, karısı hatice'nin de yardımıyla saklar) ayıldıktan sonra yaptığından büyük bir pişmanlık duyarak, içki yasağını getirir.

    küfürlü bir mesajdan sonra gelen edit: rivayeti kıçımdan uydurmuş değilim. kaynaklardan biri şuradan şey yapılabilir. (bkz: http://books.google.com.tr/...)
  6. islamiyete göre beden kişiye emanettir. kendisinin bile olmayan bir bedeni zehirleme hakkı da kişiye verilmemiştir.

    sadece içki değil, misalen domuz yemek de haramdır islamiyette. zira domuzun sindirim sistemi çok hızlı çalıştığı için hayvanın yediği besinlerdeki zararlı şeylerin hepsi sindirimden nasibini almaz ve hayvanın bünyesine katılır. onu yediğimizde de dolaylı olarak bizim bünyemize. bu yüzden domuz yemek haram kılınmıştır. içki de aynı mantık çerçevesinde, temel olarak insan sağlığına zarar vermesinden dolayı haram kılınmıştır. yani bazılarının keyfi olarak içtiği içkiyi, allah keyfi sebeplerden dolayı haram kılmamıştır.

    bu yüzden asıl mesele, içkinin neden haram kılnmış olması değil, zira cevabı çok net. asıl mesele bir müslümanın allah'a inanıp o'nun koyduğu yasaklara neden uymadığı oluyor ki çok çetrefilli bir konu.