• isle of dreams
    itü sözlük yazarlarına özel %20 indirimli biletler için son tarih 19 temmuzkayıt ol
  1. izmir'de bir yer arkadaşın abisi, birilerini beklemek üzere takılmaktadır. kendi halinde bir görüntü sergilemektedir, ne zaman garson görür, sükunet bir daha hiç bulunmayacak şekilde bozulacaktır. garson g, arkadaşın abisi ise f(neden f diye soranlara ipucu kelime küba).

    g: abi bişi verelim mi?
    f: yok kardeşim birilerini bekliyorum.
    g: abi iç bişiler işte.
    f : bekliyim ben biraz.
    g: iç iç abi illa bişiler ikram edelim sana.
    f: iyi madem, bir fincan çay.
    g: tamam, kaç şeker atiyim abi?
    f: sen getir ben atarım kendi şekerimi
    g: yok abi,sen söyle ben atarım.
    f: 4 at o zaman.

    aradan incir çekirdeyeceğini doldurmayacak bir zaman dilimi geçer.

    g: buyur abi.
    f: teşekkür ederim.
    g: abi 5 şeker attım, tatlı olsun diye.
    f: !?!

    f artık çay içerken daha dikkatli olmaktadır.
  2. müşteri sezar salata istemiştir,fakat tavuklu sezar gelmiştir,
    - biz sade sezar salata istemiştik
    - beyefendi tavuklar bizim ikramımız
  3. gatson gelir, teyzeye tepsiyi uzatır.
    - evladım bu patates kızartmaları da mükemmelmiş..
    + höea?
    + teyze onlar bö..
    - bu da ketçap değil mi evluadım ?
    + ha..
    - ben yiyemiyorum yahu acı.. kıçım da basur var yanıyo da evladım..ıh yıh yıh..
    tepsidekinler bildiğimiz börek idi. teyzemin de ketçap sandığı acı sosuydu.
  4. yer caddede bir cafe:
    garson: hoşgeldiniz beyefendi ne alırdınız?
    ben: hamburger ve ice tea ortaya patates..
    ben:ice tea orta boy olsun
    garson:tabi hemen getiriyorum

    yaklaşık 15 dk beklenir.....

    garson: buyrun beyefendi afiyet olsun..
    ben: hönk!! (hamburger patates ve ice tea jumbo boy)
    ben: kardeşim ben orta boy istedim sen en büyük boydan getirmişşin
    garson: olsun abi yersin hem böyle daha ekonomik oluyo valla...
    ben: sağol be !!!

    (birebir yaşanmıştır)
  5. a: hoşgeldiniz.bir şey alır mıydınız?
    b: meraba abi. nesti var mı?
    a: var efendim.
    b: ımm, sıprayt var mı?
    a: o da var efendim.
    b: o zaman ben çay alıyım abi.
    a: +%+^%'^&
  6. eskişehirden gelen arkadaşım : x
    garson : y
    mekan:bir restoran

    y : evet ne alırsınız gençler ?
    pob : ben bir kıymalı-kaşarlı pide bi de kola
    - : ben de kıymalı sade pide alayım

    garson x e dönerek ;

    y:siz ne sipariş vereceksiniz ?
    x:ay ben sipariş vermicem şimdi daha sonra ....

    garson arkasını tam döndüğünde x garsona arkadan dokunur

    x:ay dur vercemmmmm !


    suratlarda bir tebessüm ve şaşkınlık ifadesi ... garsonun ise yüzü ışıldar ...
  7. g:ne alırdınız???
    k:ben bi yeşil elmalı maden suyu aliyim...
    g:hö? eelmalı var ???
    k:yeşil elmalı varmı???
    g:elmalı var ??? üstünde kırmızı elma var ama bakiyim bi...(şaşırmış bi ifeadeyle)
    k:yoksa çileklide olabilir.
    g:hı hı evet!
  8. m1: pardon ben şarap istemiştim, rakı bardağı getirdiniz ama?
    üç dört kiş uzakta oturan m2: evt rakı benimdi, bardak buraya
    garson aynı zamanda uzaklaşırken seslenerek: değiştirin aranızda. (yormayın beni, halledin işte, soru yaratmayınn..edasıyla )
  9. büfede tost yapmakta olan garsona müşteri sorar
    -patatesli börek ne kadar (sorudaki asıl amaç fiyatı sormaktır.)

    garson eliyle böreğin boyutunu tarif eder ve dönüp cevap verir
    - bu kadar l_ _l

    bir diğeri

    müşteri garsonu çağırır ve tabağında kıl olduğunu söyler.garson gelir tabağa bakar ve müşteriye cevap verir.

    hanfendi bizim bütün aşçılarımız kel .bu bizden değil . bu saç kıvırcık sizde kıvırcıksınız bu sizin.

    diğeri

    müşteri gelir yemeğini alır yerken bir böcek (ufak bir böcek ) çıkar. garsonu çağırır
    müşteri ; salatamda böcek var
    garson : nasıl olur daha dün hijyenden 95 aldık. (yemek yenilen firma iso kurallarına göre çalışmaktadır ve düzenli olarak hijyen kontrolü yapılmaktadır)