1. mario puzo'nun kitabından taban tabana zıt olarak beyazperdeye aktarılan the godfather karakteri. zira puzo'nun frederico'su; kadınlara karşı zaafı olan, sorumsuz, gece hayatına düşkün, ve son derece silik bir insanken, coppola ve fredo'ya can veren john cazale bu duruma el atmış, ve ortaya babası vurulduğunda diz çöküp ağlamaktan başka herhangi bir tepki vermekten aciz, son derece karaktersiz ve kompleksli, fakat tüm bunların altında aslında sadece kardeşlerinin arasında dikkat çekememiş, zavallı bir ortanca çocuk olan, bildiğimiz fredo ortaya çıkmıştır.

    sonuç mu? gayet iyi olmuştur, sinema tarihinin en etkileyici yan rollerinden biri oluşmuştur.

    not: spoiler içerebilir, konudan da biraz sapılabilir, lakin bana göre ikinci filmde anne corleone'nin cenazesi sırasında michael'ın fredo'ya sarılması, ve arkadan gelen olağanüstü müziğin ışığında, -eğer varsa- her nerede olursa olsun kardeşine sarılma güdüsü yüreğinin ta içinde uyanmayan insan, hemen o filmin başından kalkıp maskeli beşler ırak isimli başyapıtı izlemelidir.
  2. kitapta daha kişilikli betimlenmiş karakterdir.

    ayrıca filmde, elinde olmayan saflığı yüzünden babası tarafından ne atılan ne satılan fredo, kitapta yine babası tarafından acımasızca gözden çıkarılmış durumdadır. don corleone filmde hiçbir zaman "fredo da evde annesine yemek yaparken yardım eder" demedi; ama kitapta diyor bunu. şöyle diyebiliriz; öldürme hikayesi dışında, kitaptaki don vito corleone'nin yerine filmde don michael corleone geçmiştir. kitapta baba'nın yaptığını filmde michael corleone yapıyor. öldürme hikayesini dışarda tuttum, çünkü don vito'nun herhangi bir çocuğuna karşı bu tür bir önlem almayacağını düşünüyorum.

    ve sonuç olarak, ben filmde karakterin kitapla taban tabana zıt işlenmediği, daha ziyade serbest yorumla aktarıldığı fikrindeyim.
  3. sümsük, sorumsuz herif.

    karakterlerin seyirciye tanıtıldığı düğün sahnesinde daha ilk dakikalarda dengesiz olduğunu kardeşi michael'in kız arkadaşını( yengesi oluyor haliyle) rahatsız ederek ispatlamıştır. serinin ilk filmi dikkatli seyredilirse daha las vegas'a kumar işlerini yönetmeye gitmemesine rağmen ortalıkta göremeyiz. ortalıkta gözüktüğü tek sahne vardır, babasının* şoförü hasta olduğu için sürücü koltuğuna geçer. ofisin önünde babasına 7-8 el ateş edilir, kendisi seyreder silahına davranır ama elinden düşürür.

    ikinci filmde de özel hayatına dikkat etmemesi, dengesiz davranışları ve hyman roth denen pisliğe abisini satması yine bu adamın zayıf karakterli olduğunun göstergesidir. tekrar etmekte fayda var, ailenin yüz karasıdır.
  4. küçük kardeşini satmış bir karakter. geriye "ulan bi fırsat olsa da kullansak" denilen bir replik bırakmıştır.

    "you broke my heart, fredo. you broke my heart"
  5. baba'nın en basiretsiz evladı. sonuçta tom da üvey, ama biz ailemizde evlatlarımızı üvey diye diğerlerinden ayırmayız. fredo da tıpkı filmin başındaki kız kardeşinin evlendiği adam için baba'nın söylediği "rahat yaşamalarını sağlayın ama aile işlerine bulaştırmayın" dediği tipten aslında. nası oldu da baba bunu farkedememiş anlamadım. titrek fredo daha elinde silah tutamıyor ve sen onu tek başına baba'nın yanına "adam" diye veriyorsun...
  6. her biri birbirinden manyak ve deli corleone ailesinin medar-ı iftiharı, akıllı, bilgili ve zeki karakteridir. kendisine bok atanlar vahşi birer yamyamdır.