1. çoğu kaynakta "film noir" (fransızca kara film demek) diye de geçer. 40'lı yılların amerikası gibi ortamlarda geçer genellikle. çoğu mutsuz sonlarla biter. tüm atmosfere bir siyahlık, bir betlik hakimdir. izlemesi yorar ve üzer insanı.

    başlığın "kara film" iken "film noir" olarak değiştirilmesi üzerine gelen zorunlu edit: e amına koydunuz girinin ama? neyse ilk cümleden sonrası yine idare ediyor.
  2. sigara dumanı,femme fatale,karizmatik dedektif,suç,yağmur gibi vazgeçilmez unsurları olan,karanlık soğuk ortamlarda geçen, şehir hayatının çürümüşlüğünü anlatan filmlerdir.artık bu tiplere neo-noir denio.
  3. çoğu siyah beyaz çekilir. siyah beyaz çekilmeyenler ise inatla siyah beyaza çevrilir. iyi ve kötü arasında kalan gizemli karakterleri vardır, bol bol chiaroscuro görürsünüz. bu filmlerin görüntü yönetmenleri de çoğu zaman adının sonunda asc bulunan, her türlü ışık kullanımını mükemmelleştiren insanlardır. bu yüzden obsesif bir biçimde sinematografiye bakarak izlediğinizde hastası olabileceğiniz yüzlerce film noir vardır.
    (bkz: neo-noir)
  4. günümüze en yakın tarihli ve en belirgin örneği coen kardeşlerin 2001 yapımı 'orada olmayan adam' (the man who wasn't there) adlı yapımıdır.
  5. kökleri alman dışavurumculuğuna* dayanmaktadır. birinci dünya savaşındaki nazi baskısı ile zorla göç ettirilen almanya'da yaşayan yabancı yönetmenler , kendi teknikleri ile abd'de bu akımın temellerini atmıştır. fransız şiirsel gerçekçilik* akımı ve italyan yeni gerçekçiler* 40lı yıllardan önce bu akıma şeklini vermiştir. adının fransızca olmasının nedeni de, zamanında series noir adı altında abdli yazarlardan çevrilen suç konulu roman serisinin *, fransada çok büyük ilgi toplaması ve terimin daha sonra günlük hayata geçmesidir.

    kaynak:
    -film noir: a bibliography of materials in the uc berkeley library http://www.lib.berkeley.edu/...
    -wikipedia
    -a guide to film noir genre , roger ebert / january 30, 1995 http://rogerebert.suntimes.com/...

    (bkz: 201 gibi giri girmek)
  6. kara film'lerdeki suç, şiddet ya da aç gözlülük öğeleri toplumdaki kötülüğün gizli çatışma eğilimiyle birlikte sinemaya metaforik bir yansımasıdır.
    klasik film noir'ın ruh hali; melankoli, yabancılaşma, kasvet, düşüş, pesimizm, belirsizlik, ahlaki çöküş, kötülük, suçluluk ve paronayadır. kahramanlar ya da antikahramanlar, çökmüş karakterler veya hainler, serseriler, duygusuz dedektifler; polisler, gangsterler, hükümet çalışanları, ruh hastaları, savaş gazileri, önemsiz suçlular ve katillerden oluşur. bu kahramanlar çöküşün ve şiddet içeren suçların kasvetli dünyasından gelen çoğu zaman ahlaki ikileme düşmüş insanlardır. diğerlerinden farklı olarak obsesif, hüsnü kuruntulu, tehditkar, şeytani, korkmuş ve korkularından dolayı yalnız kalan, hayatta kalmak için uğraşan ve eninde sonunda kaybedenlerdir. klasik film noir ıı. dünya savaşı sırasında ve sonrasında gelişir. savaş sonrası korku, pesimizm ve şüpheciliğin sinemaya yansıması film noir'ın gelişiminde büyük bir etkiye sahiptir.
  7. konularının vazgeçilmez çekirdeğini , bir insanın öbür dünyaya ya da bir meleğin dünyaya yaptığı ''fantastik yolculuk'' gibi konuların oluşturduğu , ölümün ve doğa üstü olayların bir korku değil , ahengin ve uyumun bir araya geldiği bir ütopya oluşturduğu film türü.