1. ey büt-i nev eda
    olmuşam müptela
    âşıkım ben sana
    iltifat et bana
    âşıkam ben sana

    gördüğümden beri
    olmuşam serseri
    bendenem ey peri
    iltifat et bana
    âşıkam ben sana

    hasılı bunca dem
    ben senin bendenem
    gel gel ey gonca fem
    iltifat et bana
    âşıkam ben sana

    dede efendi şaheseri. 1800'lü yıllarda yaşamış bu adam. o zamanki müzikal anlayış ile bugünkü arasında gezintiye çıkıyorum; aklım, gönlüm geriye doğru gidiyor baktıkça bugünkülere. dinleyiniz efendim.
    bilhassa ercan ırmak'ın davet'ine icabet ediniz.
  2. güftesi enderuni vasfi bey'e ait olan güzel şarkıdır. kimi kaynaklarda hicaz -yürük semai olarak geçer, aslen yine hicaz ailesi makamlarından biri olan uzzal makamındandır şarkımız. "aşıkım ben sana iltifat et bana" kısmından sonra gelen "yaaar yaaar yaaaaaaaaar yaaaaaaar" nidaları unutulmamalıdır. ayrıca geçmişteki tsm bestelerine bakılacak olursa günümüzde tsm adı altında yapılanların gerçekte tsm ile yakından uzaktan alakası olmadığı anlaşılacaktır.
  3. icrası ciddi anlamda çok zordur, diğer bir deyişle bu şarkıyı söyleyip dinleyiciyi etkilemek her baba yiğidin harcı değildir, nev'i eskiden beri severim, bu şarkıyı ondan dinleyince bir daha sevdim, türk müsikisinin gurur duyabileceği nadide bir eser.
  4. şu şarkıyı güzel söyleyen insan karşısında düşmeyecek dip yoktur. sırf sözlerini okumak bile ihya ederken fevkalade bir yorumunu duymak şavk vurdurur yüzünüze.
  5. ey yeni bir heykel(put) kadar güzel edalı kız
    müptelan olmuşum
    aşıkım ben sana, iltifat et bana

    gördüğümden beri, olmuşum serseri
    kölenim ey peri, iltifat et bana

    hasılı bunca zaman, ben senin kölenim
    gel ey dudakları gonca güzel, iltifat et bana.


    çevirisidir denebilir