gündem
  1. · the twilight saga new moon
  2. · başkaları sevinsin diye yapılan atraksiyonlar
  3. · sevgilinin söylediği unutulmayan sözler
  4. · 27 yaşında olduğu halde bir hayat kuramayan insan
  5. · ateist yazarların itü sözlük ten defolup gitmeleri
  6. · darwin i bitiren balık
  7. · kedi keserek internette yayınlayan kız
  8. · iki saatlik uyku
  9. · perfect strangers

evrim teorisine inanan müslüman  

 sayfa  / 2
  1. çakma müslümandır. hem allaha inandığını beyan edecek hemde allahsız kitapsız bir ihtiyarın yazdığı abuk kitaba biat ettiğini açıklayacak. insanın maymundan geldiği saçmalığına inanan diğer kardeş türleri ile cehennemin en nadide yerinde mangal yapması kaçınılmaz sondur.
    (sex files, 07.06.2008 19:02)
  2. (olveysıtragıl, 07.06.2008 19:25)
  3. araştıran, sorgulayan, herşeyi tanrı'dan beklemeyen insandır. ayrıca insanın maymundan geldiğini savunmaz bu insanlar. insanla maymunun aynı atadan geldiğini savunurlar.
    (weekend warrior, 07.06.2008 19:28)
  4. inandığı ve kendince kutsal saydığı kitabındakiyle çeliştiğindendir çakmalığı. yoksa maymun muhabbetinden falan değil. girmeyin yine saf saf böyle şeylere, reca ediyoruz.

    fatır suresi, 11. ayet : “allah sizi topraktan yarattı, sonra bir damla sudan. sonra da sizi çift çift kıldı. o'nun bilgisi olmaksızın, hiçbir dişi gebe kalmaz ve doğurmaz da. ömür sürene, ömür verilmesi ve onun ömründen kısaltılması da mutlaka bir kitapta yazılıdır. gerçekten bu, allah'a göre kolaydır."
    (asosyal demokrat, 07.06.2008 19:33 ~ 19:33)
  5. gökten zembille inmediğini düşünen. herşeyin olduğu gibi insanların dünyaya gelişinin evren kanunlarında bir sebep-sonuç ilişkisinde olduğunu bilen insandır. evrim teorisi kanıtlansın ya da kanıtlanmasın, bu gelişin lap diye olmadığını düşünen bir şekilde bilimsel açıklaması olması gerektiğini bilen bir insandır. en azından düşünen , düşünmeden hoppala diye reddedip , başkalarını kopyalayarak dini yaşamaya çalışmaz. düşünür kendine göre mantıklı olanı bulup o şekilde hayatını ve dinini idame ettirmeye çalışır.
    (merhemsiz kel, 07.06.2008 19:35)
  6. (great king rat, 07.06.2008 19:39)
  7. neye inandığının kendisi bile farkında olmayan şuursuz müslümandır.
    (cybertech, 07.06.2008 19:40)
  8. mümkün olmayan şeydir sonuçta ikisi de aynı sorunun farklı cevaplarıdır. bir insan aynı anda iki zıt şeye inanamaz. duyguları bir tanesini desteklemek zorundadır. ya da bu iki şey hakkında da fikir sahibi olmayan bir insan da olabilir. müslümanlık, diğer ilahi dinler gibi bir güç tarafından yaratıldığımızı iddia eder. evrim ise o gücü reddeder ve bilimsel argümanlarla herşeyin tesadüfen varolduğunu kanıtlamaya çalışır. hangisine inanacağı kişinin aldığı terbiye ve eğitim ile alakalıdır.
    (elladan tinuviel, 07.06.2008 19:44)
  9. ne biçim müslümansın sen dedirten kişidir. açıktır ki evrim teorisine inanan müslüman değildir çünkü şirk koşmuştur, yaradanın allah olduğu gerçeğine karşı çıkmıştır.
    (always alone, 07.06.2008 21:35)
  10. adem ve havva'nın evrimleşen ilk maymunlar olduğunu düşünebilir bu kafası karışık insan. veya maymunların geri evrimle cezalandırılmış günahkar insanlar olduğuna da inanabilir bittabi.
    (ximaira, 07.06.2008 22:13)
  11. charles darwin'in bir hıristiyan (yanlış okumadınız, hıristiyan) olduğunu bilen müslümandır. evrim gibi bilimsel bir gerçekle din gibi bir dogmayı aynı keyefe koymayıp elma ile avokadoyu kıyaslamayan insandır aynı zamanda.

    hem insanın maymundan geldiğine hem de çamurdan yaratıldığına islamiyet çerçevesinde pekala inanılabilir. . "evet insan maymundan geliyor ama kaç yılda oldu bu", "evet, insan çamurdan da geliyor ama o çamur ne? bence koaservat" gibi savlarla desteklenebilir bu. hatta "allah dünyayı yarattı ama bu öyle birden bire olmadı. evrim de allah'ın dünyayı bu hale getirirken kullandığı yöntemlerden birisidir" bile düşünülebilir.

    din ve evrim kıyaslanamaz iki olgudur. kıyaslanamaz, çünkü evrim yıllarca sürmüş çalışmaların ürünü olan, sağlam kanıtlara dayanan ve yıllardır çürütülemeyen bilimsel bir gerçektir. kıyaslanamaz, çünkü din hiçbir gerçek ve bilimsel kaynağa dayanmayan, hiçbir çalışmanın ürünü olmayan, hiçbir sorgulanma yapılmaksızın aradaki boşlukların yaratıcı tarafından kapatıldığına gönül vererek inanılan gerçek bir dogmadır. birbirinden bağımsız bu ki olguyu kıyaslamak gerçekten çok saçmadır.

    olur kardeşim niye olmasın. yeter ki kişinin doğruları başka doğru tanımadığı için doğru olmasın. yeter ki kişinin üzerinde cahil özgüveni olmasın.

    dünya üzerinde hiçbir din ile bir alakam yok benim. evrimin kanıtlarına bakarak savlarına sonuna kadar katılıyorum (inanmıyorum katılıyorum çünkü evrim bir inanç sistemi değildir). ancak inançlarımı evrime dayandırdığım için, öyle hissettiğim için ya da bana öyle geldiği için değil. savlarını bana gayet güçlü kanıtlarla ve argümanlarla savunduğu için.
    (aria galactica, 07.06.2008 22:50 ~ 23:44)
  12. bir taşla iki kuş vurandır. bu dünyada istediği gibi yaşarken ,diğer dünya için

    bilet almayı amaçlayan insandır.

    (belli mi olur belkide cennet diye birsey gerçekten vardır. sonra g..te gelmeyelim)

    işini bilecen yoluna devam edecen. tebrik ediyoruz kendisini.
    (ucgenprizma, 07.06.2008 22:59)
  13. müslüman ama kafasını dangalakların hurafesiyle doldurmamış kişidir.
    okuyan kişidir, bilmemne hocaefendilerin saçma kitapları yerine kutsal kitabın aslını okur,
    kulaktan duyma yerine evrim nedir a.q. der bi bakar araştırır buna göre sentez yapar ve inanır,
    ne kimsenin tanrı ile arasına girip insanların tanrı ile ilişkilerine çakma "der ne de evrime inanmayanlara beyinsiz,
    a.q. bilim yapmak için ateist olmaya gerek yok der, bu siktiğimin aminoasitleri ilkel dünyada milyar çarpı milyar tane kombinasyanla bir araya gelmiş, önce kendini kopyalamış sonra git dide komplexleşmiş bu süreçte olmuş çöt die olmamış der araştırırı makaleleri okur, ihtiyar darvin dediğiniz viagra alıp kovalasın sizi der, daha çok söyler çünkü sinirlidir, cahil insanlara ,
    (speleofizik, 07.06.2008 23:34 ~ 23:37)
  14. valla ister inansın ister inanmasın. sokağın köşesindeki komünist bakkal amcanın kuantum mekaniğine inanıp inanmaması kadar önemlidir bu müslümanın inancı.

    bir teoriye inanılmaz, o teorinin işimize yaradığına ve evrende gözlediğimiz olayları açıklama gücünün yüksek olduğuna inanılır diye uyarabilirim keyifli günümdeysem.

    (bkz: fizikte kuram ve ispat)
    (recai pengül, 07.06.2008 23:41 ~ 23:42)
  15. islam'ın beş şartı arasında "evrim teorisine inanmamak" olmadığı için, dinen dışlanacak veya veya kul tarafından kafir ilan edilebilecek kadar ileri gitmemiş müslümandır.

    edit: öyle görünüyor ki; bu teoriye inanmayan ultra mükemmel süper şahane müslümanlar da, teoriye inanan yada en azından üzerinde kafa yorma zahmetine giren insanların dini durumları ve seviyeleri hakkında atıp tutma cüretini de kendilerinde buluyorlar.
    (thor, 07.06.2008 23:44 ~ 08.06.2008 00:08)
  16. "çakma" veya "orijinal" müslüman olup olmadığına kimsenin karar veremeyeceği insandır. evrim teorisini sadece maymun-insan ilişkisinden ibaret sanan sığ ve cahil beyinlerin bu konuyla ilgili sözleri boşluktan, saçmalıktan ibarettir. gerçekleri görmekten korktuğu için araştırmayan, kahve ortamından duyduğu bilgileri kendine kılavuz edinen insanlar var oldukça da bu önyargılar varlığını sürdürecektir.
    (yağmursonrasıtoprakkokusu, 07.06.2008 23:58)
  17. eğer evrim teorisi doğruysa ve tanrı da varsa, o zaman yaratıcı gibi sonsuz karmaşıklıktaki bir varlığın evrimleşme süreci nasıl bizimkinden daha kısa olabilir?
    ilginç bir soru ilk duyduğumda "ne alaka ya" demiştim. geçelim.

    bena göre evrim teorisi teistlerin her şeye müdahale eden, koruyan, yaratan, tasarlayan tanrısına biraz ters. bu yorumum tabii ki benim kutsal kitapları ne kadar anladığımla orantılı ki gerçekten birçok şeyi anlayamadığımı itiraf ediyorum.

    eğer tanrı evrim teorisini kullanarak bizi yarattı ise, tanrıya inanmak için daha az sebep kalmadı mı acaba?
    tanrı yok demiyorum, diyemem. ama bilim ilerledikçe bu bilinmeyen sorular azalacak, nerede biteceğini ve en son neyin kesinlik kazanacağını kim bilebilir.
    artık bir kelebeğin kanadına bakıp "ne kadar güzel yaratmış allah" demiyoruz.
    doğal seçilim diyoruz. ama o kanat hala çok güzel.
    (hopeless, 08.06.2008 00:08 ~ 00:09)
  18. ölünce fare olarak dünyaya geleceğine inandığından farelere tapınan onları besleyip baş üstünde barındıran bir hintliden pek de farklı birşey değildir.
    (jeanne darc, 08.06.2008 00:29)
  19. (atlantis, 08.06.2008 01:09)
  20. (just call me daydreamer, 08.06.2008 01:14)
  21. kafası güzel müslümandır.

    (bkz: @670618 )
    (luis alberto salvetiera, 08.06.2008 01:14 ~ 01:21)
  22. evrim çatır çatır kanıtları olan bilimsel bir gerçek değil, gerçekliği bilimsel olarak henüz ispatlanamamış aynı şekilde de bilimsel olarak henüz çürütülememiş bilimsel bir teoridir. bu haseple inanmak yahut inanmamak gibi bir durum olamaz.
    (atlantis, 08.06.2008 01:29)
  23. (madbrother, 08.06.2008 01:31)
  24. kendi inancıdır, bize saygı duymak düşer. bu sözlük kendi inancına laf edenlerin başında odun kırıp başkasının inancı hakkında ahkam kesenler riyakarlar da gördü. onlardan olmayalım.

    (bkz: odun kırıcı)
    (recai pengül, 08.06.2008 08:07 ~ 08:20)
  25. evrim tanrı vardır ya da yoktur demez be salaklar, evrim nedir? ne diyor ne demiyor, lütfen açın okuyun da buralarda rezil etmeyin kendinizi, sonra çıkıp ben harun yahya okudum (ee sonuç ne oldu ), ali demirsoyda kim derseniz (ki yavaşşş de a.q. ) size kıçımla gülerim, hatta binlerce jeolog ve biyolog ve hatta jeofizikçi ve hatta diğer bilim insanlarıyla toplaşır kıçımızla öyle güleriz, sensin çakma siktir de deriz hatta direk ben derim diye de devam edebilen müslümandır/yazardır,

    ayrıca, isteyen inansın isteyen inanmasın ki inanmak ne bilimde, isteyen adem havva desin, isteyen salak "maymun mu sensin maymun" desin, evrim vardır, tıkır tıkır işlemektedir, biyoloji ve jeolojide evrim kuramları üstüne kurulmuş bir çok teoride tıkır tıkır işlemektedir ve gerçekten bilimle uğraşmayan insanların evrim hakkında atıp tutması evrimin pek de sikinde değildir hatta o da size gülmektedir gizli gizli,

    son olarak darwin gece rüyanızda kovalasın yakalarsa bi kuytuda evrimi anlatsın size,

    bilimde sureler dayanak olarak gösterilemezler, bilim de konrollü deneylerle denenebilr savlar vardır,

    din dogmatiktir isteyen inanır isteyen inanmaz, ama bilim kişiye göre değişmez,

    ayrıca;
    (bkz:
    @2334792)
    (bkz:
    @2442220)

    (bkz: ali demirsoy)

    (bkz: richard daekins)
    not: arkadaşlar lütfen araştırın okuyun;
    (speleofizik, 08.06.2008 10:05 ~ 29.06.2009 01:44)
 sayfa  / 2

künye  ·  iletişim / şikayet / reklam  ·  sıkça sorulan sorular  ·  itü sözlük görseller  ·  itü sözlük extra  ·  itü sözlük mobil