barışarock   

 sayfa  / 2
adana çık aradan

  1. katılımın 10 milyon olduğu festival. rock'n cock alternatifi. köpek öldürenlerin su gibi aktığı festivalde, çok ünlü türk rock grupları sahne almıştır.
    (darqclown, 19.03.2004 17:08)


  2. -arkadaşlarr rock'n coke'da 500 kişiyi arı sokmuş
    -heey hey hey hey
    az sonra..
    -arkadaşlaaarr rock'n coke'da 5000 kişi cırcır olmuş, kıçında bağırsağında bir damla bok kalmamış
    -oooleeeey ooleeey yuaahaue ahuahee
    (wolfshade, 22.03.2004 12:12 ~ 05.03.2005 18:20)
  3. götümüzle gülmemize sebep olan şu olayın yaşanmış olduğu festival:
    biz bir plastik top bulmuşuz oynuyoruz o sırada bir bakıyoruz ki bir amca aramıza şuursuzca kakışmış topa falan vurmaya çalışıyor biz de tabi yazıktır oynasın falan diye dokunmadık,sonra baktık artistik hareketler yapmaya çalışıyor eyvallah takıl dedik ancak kıçıyla topa vurmaya çalışırken sağ diz yan çapraz bağlarını koparması bizi derinden yardı.ambulans falan gelir tabi bu arada biz dumur,saha kenarında tedavi oldu binmedi ambulansa.bir süre sonra biz yine top oynuyoruz sahneden bir ses geliyor "biz burada rock müzik yapmıyoruz yarrock müzik yapıyoruz" diye. bu kim diye baktığımızda şok falan olduk yani inanamadık.az önce kıçıyla artistik hareketler yapan amca iyileşmiş sahnede şov yapıyor.hala andıkça götümüzle güleriz buna.
    (bkz. hey gidi günler hey)
    (rafael, 06.04.2004 13:26)
  4. "burdaaaa rock yapılıyooo!!!! ordaaaa* yarrrock yapılıyoooo!!!!"
    (tenement funster, 17.05.2004 22:44)
  5. 21-22 ağustos 2004 tarihlerinde tekrar gerçekleştirilecek olan organizasyon. tamamına yakını yerli olan bir yığın grup katılıyor. aralarında moğollar, bulutsuzluk özlemi, ihtiyaç molası ve daha nice grup var ve fiyat da çıstak n coke festivalinin 3te 1inden ucuz.

    budur işte!
    (azwepsa, 10.08.2004 21:33)
  6. geçen sene katılan grupların çok daha iyi olduğunu düşündüğüm organizasyon..ırak savaşının etkisiyle gaza gelen rock kitlesi bazı şeyleri unutmaya başladı sanırım..
    (juda, 10.08.2004 22:18)
  7. bu sene de yapılıyor : (bkz. barışa rock 2004)
    (azureel, 12.08.2004 12:45)
  8. 2 gün için 10 milyon tl'lik biletle de şahane festival yapılabileceğini kanıtlayan, yalnız alan konusunda biraz sorunlu olan (çamur, tuvalet) güzel olay.
    (gofstatic, 12.08.2004 22:27)
  9. (bkz: barışarock 2005)
    (close2death, 13.07.2005 18:30)
  10. hakkında yapılmış her habere körü körüne inanılmaması gereken festivaldir. koca medyanın 1-2 insanın tekelinde olduğu bir ülkede her habere körü körüne inandığımız takdirde, medya patronları çobanlar bizler de onların sessiz kuzuları olmaz mıyız?
    (lethromar, 28.08.2006 20:26 ~ 19.07.2007 14:01)
  11. (bkz: doğrusunu sen söyle sana inanalım)
    (lefteyenine, 28.08.2006 20:29)
  12. (bkz: barışarock 2006)
    öncelikle barışarock 2006 başlığına yazılsa daha güzel olurdu bazı giriler.
    doğrusunu ben söyleyim bana inan da diyemiycem çünkü ben o çocuklara dalmasın diye araya girmeye çalıştım.
    ama gene de medyada her gördüğümüze inanmamamız lazım hele gündemin sıcak olduğu zamanlarda bu tarz haberler çoğunlukla provakasyon amaçlı yapılıyor ya da o işe yarıyro sadece.
    haberlerde pogo yapan gençleri izleyen bir arkadaşın abisi de siz demi o serseriler gibisiniz gibi abuk subuk bir telefon etmişti ayrıca bir iki kişinin yaptığı saçma bir olayı bütün organizasyona mal etmek ne kadar doğru olur bilmiyorum. hayır biliyorum doğru olmaz. oraya gelip atmosferi güzel insanları görmeyenler bol keseden atabilirler kimse de onları tutamaz maalesef.
    (everestk, 28.08.2006 20:43 ~ 20:44)
  13. bu festivale daha ağaçtaki portakalın içindeki c vitaminiyken katılmıştım, hatta sahne kurulmasında, organizasyonda katılımım olmuştu..

    kimselerin haber yoktu bu festivalden ilk yapıldığında..sadece "coca colaya karşı mı? tamam abi geliyorum" bünyeleri vardı..birer tutam da ağır metalciler(!) ve barışçıl, zararsız hippi ruhunu canlı tutmaya çalışan gerçekten ilginç kıyafetli şirin tipler..

    güzeldi valla o ilk festival..eğlenceliydi..

    "beyleeer rock n coke'ta 3000 kişi koladan dolayı çırçır olmuş helleloeloele" şeklinde tezahüratlar,

    "bu şarkım bütün sevenlere gelecek" şeklinde dingin bir giriş yapıp "vöeeeeeeaaaaazzzzz oaaaaaaaaaaaaaaap" şeklinde devamını getiren amatör ağır metal grupları,

    bizimle top oynarken yapmaya çalıştığı akrobatik hareket esnasında (götüyle rövaşata) sağ diz yan tendonlarına zarar verip 10 dakika sonra sahneye dizinde bandajla çıkıp seke seke "biz burada rock müzik yapmıyoruz, yarrock müzik yapıyoruz" diye böğüren gral insan (hala unutmadık seni),

    gökkuşağı yelpazesi şeklinde hazırlanmış barış bayrağını bir ülkenin bayrağına benzeten cem karaca'sı,

    sirkeden farksız şarabımsısı,

    festival alanının hemen kenarında mangal sefası yapan aileleri,

    bulutsuzluk özlemi vardı..

    bizbizeydik, eğleniyorduk sadece..festivalin amacında da belirtildiği üzere pahalı bilet fiyatlarına rağmen rock festivaline 50 cent'i getiren bir organizasyona "alternatif" olabileceğimizi göstermiştik..arada tabii ki coca cola'nın ucuz işçi politikasına tepkiliydik, onlar da insandı..

    sonraları ilgilenmedim barışarock festivali ile..ama bugün gördüklerim karşısında şoke oldum..hayır gençlerin metal müzik eşliğinde yaptıkları orgyden bahsetmiyorum, banane ne yaparlarsa yapsınlar..

    beni asıl çıldırtan ise türk bayrağının indirilmesini isteyenler..

    noldu "barış"a koçlar?
    noldu "özgürlük" kelimesine?

    hepsini geçtim burası madagaskar falan mı? adam türkiye cumhuriyeti bayrağını dalgalandırıyor..size mi kaldı bu durumu yargılayıp ceza kesmek?

    bu festival gelecek senelere taşınır mı bilmiyorum ama amacından kesinlikle sapmış bir festival..her sene de daha kötüye gidiyor..
    (rafael, 28.08.2006 21:20 ~ 21:36)
  14. ortam ve eğlence olarak rockncoke'dan daha zevkli olan karşı festivaldi. rockncoke'dan daha özgürdük bikere sağımız solumuz ağaç,ormandayız, ayılaşabildik bazen. gruplar rocnkncoke'takilerle kıyaslanamazdı tabi,biraz da tarz meselesi. dünyanın müzik gündemini oluşturan grupları dinlemek daha haz vericiydi. ama barışarock'ta insan para harcadığını unutuyor bazen, yiyecek içeceğin ucuz olduğu,tanışma kaynaşmanın daha kolay olduğu sıcak bir festivaldi.. umarım ruhunu kaybetmez
    (image lies, 13.01.2007 20:55)
  15. 2003 yılında coca cola'nın sponsorluğunda düzenlenen ve milyon dolarlar harcanan rock'n coke festivaline tepki olarak doğmuş alternatif müzik festivalidir.. her yıl biraz daha büyük kitlelere hitap etmesi ve tamamen gönüllüler tarafından organize edilmesi nedeniyle ciddi aksaklıklar göze çarpmaktadır.. sahne sırasına bir türlü uyulamaması, yemek şirketinin amaçtan bihaber lipton ice tea satması, kapıdaki güvenliğin matah bir şeymiş gibi insanlardan topladığı çakı, bıçak vs. yi medyanın gözüne sokması bunlardan sadece birkaçı.. sonuç itibariyle kalite ayrıntıda gizlidir ve umarız ki bu detaylar önümüzdeki yıllarda olumlu yönde değişir..
    (safepin, 18.01.2007 14:10 ~ 14:45)
  16. aktivisti olduğum küresel bak'ın da organizatörü olduğu en büyük ve en ses getiren şenliklerden biridir.bildirimiz de bu sene şöyledir:
    barışarock beşinci yılına girdi...
    karşı olduklarımıza karşı olanlarla çıktık yola,
    hep birlikte çoğalıyoruz,büyüyoruz.
    biz uluslararası savaş karşıtı hareketin parçasıyız.biz bu savaşı durudurabiliriz,diyenlerle,dünyadaki milyonlarla yanyana yürüyoruz,farklı dillerde aynı sesi çıkarıyoruz.
    hayatımızdan homofobiyi ve cinsiyetçiliği çıkarmak istiyoruz.
    ırkçlık dünya yüzeyinden silinsin istiyoruz.
    küresel ısınma geri dönülmez noktaya gelmeden türkiye ve abd kyoto protokolünü imzalasın,enerji üretimi için yenilenebilir enerji kaynakları kullanılsın istiiyoruz.
    çok uluslu şirketlerin pazarını düzenleyen,imf,dtö,db soframızdan,hayatımızdan elini çeksin istiyoruz.
    militarizmden,yasaklardan hazzetmiyoruz.
    karşı olduklarımıza karşı olanlarla,özlemlerimizi paylaşanlarla yanyana yürümek istiyoruz.
    şimdi 2007 yılında,gönlü barıştan yana atan tüm insanlarla birlikte "eylemce"mizi başka bir dünya için örgütleme zamanı.
    başka bir dünya istiyoruz.
    hepinizi bekliyoruz.

    barışarock inisiyatifi
    (gökkuşağında raks, 24.03.2007 01:08 ~ 25.03.2007 20:30)
  17. (bkz: rock şişede durmaz)
    (depresif enfeksiyon, 01.06.2007 18:26)
  18. coca cola'ya karşıyım deyipte cola'nın ortağı efes içecek olarak festival alanında dolanır. nasıl artık bir cola karşıtı olunursa. hani rock'n coke israil'e yardım yapılıyor geyikleri nerede kaldı? barış amaçlı olduğu söylenir, ama ben bir türlü bunu anlamadım. festivalde türk bayrağı açtırılmadı. güya cidden savaşa karşı eğlenceli ve barış dolu festivaldir.

    http://img154.imageshack.us/...

    http://www.youtube.com/...
    (jamesdean, 05.06.2007 16:32)
  19. (bkz: barışarak)
    (van den budenmayer, 06.06.2007 23:15)
  20. bir türlü politik olamayan festival...
    (noluyoruz yahu, 07.07.2007 10:28)
  21. "beşinci yılımızdayız... dört yıldır, barışarock alanlarında, şarkılarımızı barış için söylüyoruz. "şarkılarımız yeryüzüne" dedik, "evimiz dünya", "rock şişede durmaz" dedik. dedik ki "karşı festival"iz... barışarock'ta her nota, her ses, her slogan, her çaba bushgillere karşı. barışarock'ta bütün melodiler, savaşa, işgale, işgalciye karşı. barışarock hayatlarımızı tahakküm altına alanlara karşı.

    her yıl barışarock daha da büyüyor. ne kadar büyürsek sesimiz o kadar yankılanıyor. ne kadar yankılanırsa savaş çığırtkanları o kadar korkuyor.

    onlar bir avuç, biz milyarlarız.

    onlar bir avuç petrol tüccarı, silah satıcısı, çokuluslu şirket bürokratı. biz dünyanın bütün sokaklarında, bütün meydanlarında, tüm o güzel şarkılarımızla abd müdahalelerine, sendikasızlaştırmalara, paralı eğitime, cinsiyetçi baskılara, ırk ayrımcılığına, yoksulluğa, açlığa, adaletsizliğe, militarizme, özelleştirmelere, küresel iklim felaketine, milliyetçiliğe, nükleer santrallere direnenlerdeniz...

    barışarock 2007, 24-25-26 ağustos tarihlerinde küresel direnişin bir parçası, barış, adalet, eşitlik, özgürlük ve dayanışmadan yana milyarların şen sesi olmaya devam edecek."

    http://barisarock.org/

    herşey güzel , tamam.milliyetçiliğe neden karşısınız ?

    geçtiğimiz organizasyonlardan birinde açılan türk bayrağına neden karşısınız ?

    geçtiğimiz organizasyonlarda açılan türkiye aleyhindeki pankartlara neden karşı değilsiniz ?

    yine türkiye aleyhinde olan propagandalara neden karşı değilsiniz ?

    geçtiğimiz organizasyonlardan birinde üzerinde türkiye bayrağı taşıyan bir tişört giyen insana linç girişimi sırasında neden "barış , kardeşlik vs.." gibi şeylerden bahsetmediniz ?


    nesiniz kardeşim ? türkiye topraklarında istediğim yerde bayrağımı açarım/taşırım , direğini de istersen sana veririm işine yararsa...
    (zaknafein, 15.08.2007 14:01)
  22. milliyetçilik karşıtıymış.

    milleyetçilik nedir? sorusuna yanıt alabilmek için bence bir kitap alarak öğrenmeye başlayabilirsin(iz).

    milliyetçiliğin kutuplaşma yarattığını düşünüyorsanız bir kitap alarak öğrenmeye başlayabilirsin(iz).

    milleyetçiliğin gerçekten bu okuduğunuz kitaptaki anlatılanlara rağmen halkların kardeşliğine negatif yönde etki eden bir şey olduğunu düşünüyorsanız psikolojik tedavi yöntemlerinin yanında bir de ilkokul kitaplarında sıkça yer bulan "okuduğumuzu anladık mı cevap verelim" başlıklı soruları deneyebilir , bu da olmuyorsa türkiye topraklarında yaşadığınızı hatırlayıp anti-türk kimliklerinizden kurtulmayı düşünebilirsiniz.

    her şeye rağmen milliyetçi olup farklı ülkelerden insanların birbirleriyle dostça geçinemediğini gözlemliyor iseniz , 4 numara gözlük ile beraber , faşist ideolojilerin peşinden koşarak "milliyetçilik" ile ilgili düşüncelere sahip olduğunuzu varsayıp , ne yaptığınızı ve neye karşı olduğunuzu , kendinizle ne derece çeliştiğinizi anlamanızı tavsiye ederim.

    bir de çok uzun , türk bayrağı direği var bir tane.

    edit : girideki imla hatalarını düzelttim.sanırım anlayamama nedeniniz ve odak noktanız onlar olsa gerek.imla hatasız "direk" yazabiliyorum bakın.canınız çekti dimi sizi gidi.
    (zaknafein, 15.08.2007 14:42 ~ 16:25)
  23. 26 ağustos 2007'de sona eren festivaldir. neresinden tutarsanız elinizde kalan bir organizasyon vardı. içeri giriş kapıda 0,5 ykr'ye alınan evrensel adlı gazete sayesinde yapılmaktaydı. güya davetiye veriyormuş aldım girişteki görevli öyle bir çantama baktı geç dedi ne davetiye ne de bilet sordu. bende "lan bu girişteki eleman bizi kazıkladı herhal gazete satmak için" diye düşünmeye başladım.. her neyse efendim çıkan gruplardan ele avuca gelen pek bir şey yoktu. yani müzik dinlemek için gittiyseniz eğer benim gibi hüsran ile dönmüşsünüz demektir. sağda solda "faşizme son", "kahrolsun faşizm", "allahsız faşistler", "yerim sizi faşistler" gibi tonla pankart doluydu. bir rock festivalini bu kadar çok siyasallaştırmak yersizdir, tamam yapılır ama bu kadar abartılı gereksizdi, disk bile oradaydı, o derece.. zaten ortalarda dolanıp bu elemanlar yürüyüş yaptılar, içimden " ulan burada ne boka yürüyüş yapıyorsunuz, buradakilerin %90'ı sizle zaten aynı görüşte, aynı düşünceyi paylaşıyor be adam" diyesim geldi ama çok kalabalık oldukları için öylece izlemeyi tercih ettim..

    sarhoşu, otçusu, orospusu, hırsızı (hırsızlık olayları olmuş duyduğum kadarıyla) her türlü insan bulunuyordu, emo'lar zaten festivali basmıştı nereye kafamı çevirsem bir emo bağıra bağıra kaçtım ortamdan, zor kurtuldum. sarhoşlar zaten hak getire hiç çekilmiyorlar saat sabah 6'ya doğru banka kafamı koymuşum uyuyorum.7'de kızın teki geldi gotik dediğimiz tiplerden "bakarmısınn? kocaaaelli roockk nerdeee acabaaa?" (aynen böyle yaya yaya konuşuyor) kafamın tam dibinde de hayvani bir poster var yani 2 metreye 4 metre falan kocaelirock yazıyor "aha burada" dedim. "ay çok sağ ol" dedi gitti. uykumun içine etti zar zor uyumuştum oysaki o berbat bankta.

    ayrıca bir de yemek rezaleti vardı ki festivalde evlerden ırak. döner diye satılan et mamülünün hala ne eti olduğunu düşünmekteyim ilk defa bir etten öyle bir tat aldım. festivalin dağ başında olduğunu düşünürsek ayı olmasından korkuyorum. ayrıca coca-cola satmayan süper zeki yurdum insanı ice tea satarak beni yarmıştır. sigarada da aynı muhabbet vardı marlboro satılmıyor onun yerine camel, monte carlo, winston falan var. adamla aramızda aynen şöyle bir muhabbet geçti;

    - abi oradan kısa kırmızı marlboro versene.
    + yok valla burada marlboro satılmaz, gitmez yani ondan almadık
    - niye abi bizim grubun hepsi marlboro içiyor.
    + amerikan sigarası ya yiğenim ondan
    - eee o zaman sen bana oradan amerikan sigarası olmayan camel'dan ver..

    festivalde her ne kadar rock festivali de olsa kimse rock mak dinlememiş tekno sahnesine kendisini atmıştır. her ne kadar biz de 15-20 kişi olarak gitsek bile ortama uyup tekno şarkılar eşliğinden pogo yapmışızdır, maksat konsept uysun. görevlilerin uyarıyla da yavaştan yolumuzu çadırımıza doğru yönelttik.

    demiştim kimse rock falan dinlemiyor diye. zaten gece olunca da bu gayet belli oldu. çadırım olmadığından daha doğrusu çadırımda yer olmadığından bankta yatmak gibi ekstrem işlere giriştim. cadırlar aynı bir tempoda sağa sola bir ahenk içinde gidip geliyorlardı. içerde neler olduğunu anlamamız seslerinde artmasıyla kolaylaştı. benim gibi birkaç şuursuz bulup uzuneşek oynayarak belki de festivalin en eğlenceli işini yaptık. 7'ye 7 süper bir oyundu. her yerimiz toz toprak içinde kalsa da (bir arkadaşın gözü morardı, kolunu komple morartan falan oldu sıyrıkları saymıyorum onlar hak getire) zevkliydi.

    müzik olayına tekrar dönersem festival boyunca adam akıllı sadece ayılar* adlı grubu dinledim. onları da zaten bizim grubun içersinde oldukları için mecburen ayıp olmasın diye gittim. punk sevmem zaten ama gitar-vokal olan murat ile muhabbetimiz olduğundan gittim. gayet güzel çaldılar, ettiler kimse sorsam festivalin iyileri arasında gösterdiler. ama punk sonuçta bana gelmez diyerekten 45 dk. sonra ayrıldım..

    velasıl kelam az kişi ile giderseniz sıkılacağınız bir festivaldi. ancak büyük bir grup ile gidilirse zevk alınır. o zevk de zaten müzikten değil orada yaptığınız makaradan, muhabbetten dolayı olur.
    (korialstrasz, 28.08.2007 17:51)
  24. sol örgütlerin dayanışmasıyla ortaya konan bu etkinliğin amacı milliyetçilik karşıtlığı değildir ama tabi ki bu örgütlerin milliyeçiliğe sempati duymadıklarını söyleyebiliriz. burada büyük paralar döndüğünü iddia edenler bunları lafta bırakmayıp kanıtlasa, artık bu bok at izi kalsıncılık oyununa bir son versek dünya daha güzel bir yer olmaz mı?
    (nabeshin, 31.08.2007 12:48)
  25. her türden insanla ve olayla karşılaşabileceğiniz beleşe rezalet. insan ben neden buradayım diye düşündürmeden edemiyor bunun nedenini de yemek ve su kuyruklarında beklemekten, kesilmiş döneri en son ne zaman yıkadığı belli olmayan elleriyle temizliğinden emin olamadığım bir kaba boşalttıktan sonra yanındaki elemana veren dönerci amcaya, bu steril dönerci amcadan aldığı döneri steril eldivenle ekmeklerin arasına doldurup sırada bekleyenlere buzgibi döneri dayayan elemana, yemeğin sırasını beklediğimiz gibi birde fiş srası bekleten ve yemek kuyruğuna acıkmadan önce girmeniz gerekmesi için sanki elinen geleni yapmış organizatörlere ve ortamı ideolojik savaş alanına çeviren katılımcılara bağlıyorum.

    (bkz: bir daha mı asla)
    (siebenbürgen, 10.09.2007 14:00)
 sayfa  / 2