merhaba! itü sözlük, içeriği dünyanın değişik noktalarında bulunan yazarlarca oluşturulan bir interaktif sözlüktür. daha fazla bilgi alabilir, üye olarak içeriğin genişlemesine katkıda bulunabilirsiniz.
  • videolar

bakmıyor çeşm i siyah

  1. bu başlıkta
  2. bakın dur
  3. sırala
  4. #kültür sanat
  1. nihâvend makamında bir klasik olup bestekârı, hacı arif bey; güftekârı ise mehmet sâdi bey'dir. ayrıca hamiyet yüceses'in o eşsiz sesinden, çok da keyifle dinleyebileceğiniz, unutulan güzellikteki bir türk sanat müziği klasiğidir. sizi adeta bambaşka diyarlara götürür ve uzun müddet oradan çıkmamak için zamanı hapsedersiniz... bi'de unutmadan söyleyeyim, kederli haller için uzun müddet dinlemek pek iyi neticeler vermeyebilir. ona göre!...
    http://www.youtube.com/...
  2. hamiyet yücesesten dinledikten sonra amcamın "lan şimdi bu şarkıda harcanan sesle 2 albüm bi single yapıyolar" yorumunu getirdiği hamiyet yücesesin yorumuyla güzelliğine güzellik katılmış mükemmel eser
  3. zara'dan dinlenmesi elzem eserlerdendir. kendisi için bir kez daha 'ne ses vermiş mübarek' denmesine neden olması açısından da dikkat çekicidir.
    yalnız bu eseri dinleyenler; tam ellerinde bir kasnak, bir cumbanın kafesi ardında, bir yandan gül desenli mendiller işleyip, bir yandan sevdiceklerinin bir nazarına muhatap olacakları ümidiyle yolları gözlemekteyken, tüm hayallerinin 'sabaha kadar kucaklar beni romeooo romeooo!' diyen bir ses tarafından başlarına yıkılmasını da baştan kabul etmiş sayılırlar.
  4. makam: nihâvend
    usûl: çifte sofyân(aksak)
    beste: hacı Ârif bey
    güfte: hacı Ârif bey

    bakmıyor çeşm-i siyâh feryâde,
    yetiş ey gamze yetiş imdâde.
    gelmiyor hançer-i ebrû dâde,

    gel ne korkarsın ecel sîmâ-yı zerdimden benim,
    kurtar allah aşkına dünyâyı derdimden benim.
    yetiş ey gamze yetiş imdâde.
  5. okuması en zor eserlerden birisidir. her ne kadar hamiyet yüceses yorumu ile özdeşleşmiş olsa bile bülent ersoy yorumunu da unutmamak lazımdır. açıkçası hamiyet yüceses'in yorumunu ölümsüz kılan 45 saniye süren ''heyy'' çıkışıdır ki bu da farkını ortaya koymuştur. bülent ersoy ise biraz daha sert okumuştur bu eseri ve gazel kısmını harika yorumlumuştur.

    bir de bana girizgahı bakımından nedense ''nerelerde kaldın ey serv-i nazım''ı hatırlatmaktadır. kısmet tabii.
  6. dün fethi paşa korusunda dinlediğim, onca göze rağmen eşlik ettiğim ve beni hayaller alemine götüren şarkı... keşke ben de 1800lerin sonlarında olsaydım, koçu arabalarıyla istanbulun gezi yerlerini gezseydim, rengarenk kıyafetlerimle, yaşmaklanıp dışarlarda gezseydim, cundamda kısmet bekleseydim, feti paşa gibi bi koruda otursaydım ve evimin her bi köşesinde şimdiki gibi tsm sesleri yükselseydi dedirten şarkı... ha şarkıyla ne alakası var bilmiyorum, sadece o zamanın duygunu bana yaşattırdığından olsa gerek...
  7. yıllarca hamiyet yüceses'ten dinlediğim ondna gayrısı yorumlayanlara yan gözle bakmama rağmen bir dönem tvde yayınlanan erkan can'ın oynadığı kapıları açmak isimli dizideki gazelhan torunu olan bir kız karakterin playback yaptığında -ki kendisi söylememiştir adını sanını bilmediğim bir konservatuvar öğrencisinin yorumunu rol etmiştir- bir ikinci şahsımca etkileyici yorumuna daha tanış olduğum harikulade eser.