merhaba! itü sözlük, içeriği dünyanın değişik noktalarında bulunan yazarlarca oluşturulan bir interaktif sözlüktür. daha fazla bilgi alabilir, üye olarak içeriğin genişlemesine katkıda bulunabilirsiniz.
  1. 1

albinoni sol minör adagio

  1. bu başlıkta
  2. bakın dur
  3. sırala
  4. #kültür sanat
  1. bu eserin klasik gitardaki yorumu mi minör üzerine kurulmuştur fakat asla orjinal tonundaki tadı vermez. tempo ölçüsü olarak adagio formundaki bütün eserlerde olduğu gibi bu eserde de ağır bir depresif hava, hüzünlü geçişler fazlası ile mevcuttur. yaylılar ve kilise orgundan dinlenmesi bu eserden alınan hazı fazlası ile arttırır.

    bunların dışında gesi bağları nasıl her önüne gelenin düzenleyip bir şekilde albümüne aldığı bir parçaysa; bu eserde rap, rock, pop gibi bir çok tarzda repertuar sıkıntısı çeken şarkıcılara ilaç olmuş ve bir kaç istisna dışında bu eserin de itina ile amına koyulmuştur.
  2. trt daha trt olmamışken, tv1, tv2... diye giderken yayın kesildiğinde çiçekli böcekli ekranları anlamlı kılan şarkı olarak tanımıştık belki de bu eseri ilk olarak.
  3. tomaso albinoni'nin trt kuşağınca çokça bilinen eseri. barok dönemin bu ölümsüz eseri, yngwie malmsteen'in icarus dream suite'ine de ilham kaynağı olmuştur. ayrıca the doors parçayı enstrumental ve a feast of friends adıyla sözlü olarak çok güzel yorumlar. bernd steidl akustik gitar, gustavo montesano flamenko, isao tomita synthesizer, gheorghe zamfir pan flüt, nana mouskouri vokalize, sarah brightman sözlü yorumlarla parçayı kutsar. tim hardin trio'nun caz yorumu da vardır, lara fabian yorumundan uzak durulmalıdır. artistik patinaj şampiyonalarının olmazsa olmazıdır.
    http://en.wikipedia.org/...
  4. remo giazotto'nün albinoni'nin yazdığı bass notalarından (ki albinoni katalogları oluşturan bir sanatçıdır bu) yola çıkarak aranje ettiği eser. aslında hemen hemen bütün övgü giazotto'ya gitmelidir, oysa günümüzde bu gerçek pek bilinmemektedir.
  5. hüznü sivrilterek onunla isteksiz münasebetlerimizde gizli,eşsiz bir temenninin varlığı oldukça özneldir.hüznü kişiselliğe bağlı kılmak sanata hakkını verecek yaratımları topluma asilce sunacaktır.müzik herşeyden evvel duygudur,notaların varlığından habersiz olarak ağlarız,en acıklı melodi ona yakınsama halinde ise kalp bilinçsizce onun tarafındadır.ölüm,ağlamakta varılacak en son noktaysa bu bestenin tüm notalarını toplayarak kendi mezarımızın çiçeklerini şimdiden hazır etmeliyiz.ölümün yüceltilmesi gerekiyordu ve albinoni onu yaptı.milyonlarca insana yıllar önceki gözyaşlarını acımasızca saklattı.
  6. wikipedia ve kaynakları bizi yanıltmıyorsa, bu, 1700'lerde yaşamış tomaso albinoni'ye değil, 1900'lerde yaşamış remo giazotto'ya ait bir eserdir ve 1958'de bestelenmiştir. hikâyeye göre giazotto itilaf devletlerinin bombardımanı altında yerle bir olan saxon devlet kütüphanesi'nin yıkıntıları arasında albinoni'nin sol minör sonatının notalarını bulur. eserden etkilenerek bu meşhur sol minör adagio'yu besteler. gelgelelim giazotto 1998'de öldükten sonra araştırılır ve görülür ki saxon devlet kütüphanesi'nde albinoni'nin bahsi geçen eseri yoktur, hiç olmamıştır. buradan hareketle giazotto'nun bu besteyi kendi kendine yaptığı sonucuna varılır.

    ek: denk geldiğim şu kaynaklara göre "albinoni sol minör adagio", giazotto'nun telifli eseridir:

    http://en.wikipedia.org/...
    http://imslp.org/...)
  7. bununla ilgili genel kanı albinoni'nin bestesinin şu an dirilse kendisi tarafından tanınmayacak kadar değiştirildiğidir. yani bu hayran olunan hali pek albinoni'nin sayılmaz.

    ha bir de aşk-ı memnu finalinden sonra memleket sathında da meşhur olmuş, millet harıl harıl arıyor, muhtelif sitelerdeki video ve mp3 paylaşımlarının altını türkler basmış durumda. böyleyken böyle.
  8. eserin kime ait olduğu veya ne zaman yazıldığı konusunda zerre kadar bilgim yoktu.şimdi ise sözlük yazarları sayesinde birazcık oldu. aslında klasik müzik aşığıda sayılmam. üniversite yıllarımda ders çalışırken trt radyosundan dinlerdim sadece. garip ama beni derse motive ediyor. gelelim albinoni ye aşkı memnu finalini izledim parçada dikkatimi çekti ama nasıl bulabilirim diye de yana yana aramadım...
    eee niye yazıyorum peki?
    yine ders çalışıyorum bu seferde uzmanlık için ve klasik müzik dinliyorum. benim için söyleyenin kim ve parçanın ne olduğunun çok fazla önemi yok. indirdim ve dinliyordum ki melodi tanıdık... garip bir tevafuk. hemen sözlüğü açtım yazılanları okudum.
    son olarak eminim hepimizin böyle anları oluyordur aramadığın bir şeyi sanki arıyormuş da bulmuşsun gibi sevinirsin bende de o oldu işte... sözlüğe uyduralım yazdıklarımızı bana bu duyguları hissttiren parça...
  1. 1